Reklama matematyki w telewizji

Polka, która opłynęła świat, będzie przekonywać do nauki liczenia.

Aktualizacja: 13.02.2010 09:07 Publikacja: 13.02.2010 02:01

Marcie Sziłajtis-Obiegło matematyka przydała się podczas rejsu dookoła świata (www.szilajtis.com)

Marcie Sziłajtis-Obiegło matematyka przydała się podczas rejsu dookoła świata (www.szilajtis.com)

Foto: Rzeczpospolita

Centralna Komisja Egzaminacyjna rozpoczyna w poniedziałek społeczną kampanię telewizyjną, która ma zburzyć stereotyp matematyki jako trudnego szkolnego przedmiotu, który jest nieprzydatny w dorosłym życiu – dowiedziała się „Rz”.

Kampania wiąże się z przywróceniem w tym roku obowiązkowej matury z matematyki. Ma się składać z dwóch części: wizerunkowej i edukacyjnej.

Część wizerunkowa ma pokazać, że matematyka to nie tylko rachunki i że jest potrzebna na każdym etapie życia. Będą o tym przekonywać w spotach reklamowych emitowanych w różnych stacjach ludzie, którzy odnieśli sukces w swoich zawodach. Podkreślone zostanie, że ich profesje – tylko z pozoru – nie są związane z matematyką.

Wystąpić mają m.in. kapitan Marta Sziłajtis-Obiegło, która w wieku 23 lat samotnie opłynęła świat, oraz fotograf i reżyser Wojtek Wieteska.

Żeglarka opowie, jak obliczyć, ile minut można bezpiecznie spać na jachcie podczas samotnej żeglugi.

– Umiejętności i wiedza matematyczna dają poczucie bezpieczeństwa w wielu sytuacjach – podkreśla w rozmowie z „Rz” Sziłajtis-Obiegło. – Matematyki nie można traktować jak martwego języka.

Wojtek Wieteska pokaże relacje między matematyką a sztuką fotografowania. – Pojęciem wspólnym dla matematyki i fotografii jest pojęcie proporcji. Proporcja towarzyszy fotografowi we wszystkim, co robi – przekonuje Wieteska.

Druga, edukacyjna część kampanii skierowana jest przede wszystkim do maturzystów. W TV 4 codziennie o godz. 18.55 emitowane będą 3,5-minutowe filmiki, na których matematycy z Uniwersytetu Warszawskiego będą wyjaśniać zagadnienia, z którymi uczeń może się spotkać na obowiązkowym egzaminie maturalnym. Po emisji filmiki będą dostępne w portalu Interklasa.pl jako pomoc naukowa. Zaplanowano 75 takich lekcji.

Kampania społeczna potrwa do końca kwietnia. 5 maja odbędzie się pierwszy po ćwierćwieczu obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki.

Koszty reklamy zostaną pokryte ze środków unijnych, przeznaczonych na przygotowanie egzaminu. Budżet całego projektu to ok. 113 mln zł.

Rozporządzenie, które od 2010 roku wprowadza obowiązkową maturę z matematyki, podpisał w 2007 roku minister edukacji Roman Giertych.

Centralna Komisja Egzaminacyjna rozpoczyna w poniedziałek społeczną kampanię telewizyjną, która ma zburzyć stereotyp matematyki jako trudnego szkolnego przedmiotu, który jest nieprzydatny w dorosłym życiu – dowiedziała się „Rz”.

Kampania wiąże się z przywróceniem w tym roku obowiązkowej matury z matematyki. Ma się składać z dwóch części: wizerunkowej i edukacyjnej.

Pozostało 83% artykułu
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Matriał Promocyjny
Ojcowie na urlopie to korzyści dla ich dzieci, rodzin, ale i firm
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska