Reklama matematyki w telewizji

Polka, która opłynęła świat, będzie przekonywać do nauki liczenia.

Aktualizacja: 13.02.2010 09:07 Publikacja: 13.02.2010 02:01

Marcie Sziłajtis-Obiegło matematyka przydała się podczas rejsu dookoła świata (www.szilajtis.com)

Marcie Sziłajtis-Obiegło matematyka przydała się podczas rejsu dookoła świata (www.szilajtis.com)

Foto: Rzeczpospolita

Centralna Komisja Egzaminacyjna rozpoczyna w poniedziałek społeczną kampanię telewizyjną, która ma zburzyć stereotyp matematyki jako trudnego szkolnego przedmiotu, który jest nieprzydatny w dorosłym życiu – dowiedziała się „Rz”.

Kampania wiąże się z przywróceniem w tym roku obowiązkowej matury z matematyki. Ma się składać z dwóch części: wizerunkowej i edukacyjnej.

Część wizerunkowa ma pokazać, że matematyka to nie tylko rachunki i że jest potrzebna na każdym etapie życia. Będą o tym przekonywać w spotach reklamowych emitowanych w różnych stacjach ludzie, którzy odnieśli sukces w swoich zawodach. Podkreślone zostanie, że ich profesje – tylko z pozoru – nie są związane z matematyką.

Wystąpić mają m.in. kapitan Marta Sziłajtis-Obiegło, która w wieku 23 lat samotnie opłynęła świat, oraz fotograf i reżyser Wojtek Wieteska.

Żeglarka opowie, jak obliczyć, ile minut można bezpiecznie spać na jachcie podczas samotnej żeglugi.

– Umiejętności i wiedza matematyczna dają poczucie bezpieczeństwa w wielu sytuacjach – podkreśla w rozmowie z „Rz” Sziłajtis-Obiegło. – Matematyki nie można traktować jak martwego języka.

Wojtek Wieteska pokaże relacje między matematyką a sztuką fotografowania. – Pojęciem wspólnym dla matematyki i fotografii jest pojęcie proporcji. Proporcja towarzyszy fotografowi we wszystkim, co robi – przekonuje Wieteska.

Druga, edukacyjna część kampanii skierowana jest przede wszystkim do maturzystów. W TV 4 codziennie o godz. 18.55 emitowane będą 3,5-minutowe filmiki, na których matematycy z Uniwersytetu Warszawskiego będą wyjaśniać zagadnienia, z którymi uczeń może się spotkać na obowiązkowym egzaminie maturalnym. Po emisji filmiki będą dostępne w portalu Interklasa.pl jako pomoc naukowa. Zaplanowano 75 takich lekcji.

Kampania społeczna potrwa do końca kwietnia. 5 maja odbędzie się pierwszy po ćwierćwieczu obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki.

Koszty reklamy zostaną pokryte ze środków unijnych, przeznaczonych na przygotowanie egzaminu. Budżet całego projektu to ok. 113 mln zł.

Rozporządzenie, które od 2010 roku wprowadza obowiązkową maturę z matematyki, podpisał w 2007 roku minister edukacji Roman Giertych.

Centralna Komisja Egzaminacyjna rozpoczyna w poniedziałek społeczną kampanię telewizyjną, która ma zburzyć stereotyp matematyki jako trudnego szkolnego przedmiotu, który jest nieprzydatny w dorosłym życiu – dowiedziała się „Rz”.

Kampania wiąże się z przywróceniem w tym roku obowiązkowej matury z matematyki. Ma się składać z dwóch części: wizerunkowej i edukacyjnej.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont