Centralna Komisja Egzaminacyjna rozpoczyna w poniedziałek społeczną kampanię telewizyjną, która ma zburzyć stereotyp matematyki jako trudnego szkolnego przedmiotu, który jest nieprzydatny w dorosłym życiu – dowiedziała się „Rz”.
Kampania wiąże się z przywróceniem w tym roku obowiązkowej matury z matematyki. Ma się składać z dwóch części: wizerunkowej i edukacyjnej.
Część wizerunkowa ma pokazać, że matematyka to nie tylko rachunki i że jest potrzebna na każdym etapie życia. Będą o tym przekonywać w spotach reklamowych emitowanych w różnych stacjach ludzie, którzy odnieśli sukces w swoich zawodach. Podkreślone zostanie, że ich profesje – tylko z pozoru – nie są związane z matematyką.
Wystąpić mają m.in. kapitan Marta Sziłajtis-Obiegło, która w wieku 23 lat samotnie opłynęła świat, oraz fotograf i reżyser Wojtek Wieteska.
Żeglarka opowie, jak obliczyć, ile minut można bezpiecznie spać na jachcie podczas samotnej żeglugi.