Reklama
Rozwiń
Reklama

Reklama matematyki w telewizji

Polka, która opłynęła świat, będzie przekonywać do nauki liczenia.

Aktualizacja: 13.02.2010 09:07 Publikacja: 13.02.2010 02:01

Marcie Sziłajtis-Obiegło matematyka przydała się podczas rejsu dookoła świata (www.szilajtis.com)

Marcie Sziłajtis-Obiegło matematyka przydała się podczas rejsu dookoła świata (www.szilajtis.com)

Foto: Rzeczpospolita

Centralna Komisja Egzaminacyjna rozpoczyna w poniedziałek społeczną kampanię telewizyjną, która ma zburzyć stereotyp matematyki jako trudnego szkolnego przedmiotu, który jest nieprzydatny w dorosłym życiu – dowiedziała się „Rz”.

Kampania wiąże się z przywróceniem w tym roku obowiązkowej matury z matematyki. Ma się składać z dwóch części: wizerunkowej i edukacyjnej.

Część wizerunkowa ma pokazać, że matematyka to nie tylko rachunki i że jest potrzebna na każdym etapie życia. Będą o tym przekonywać w spotach reklamowych emitowanych w różnych stacjach ludzie, którzy odnieśli sukces w swoich zawodach. Podkreślone zostanie, że ich profesje – tylko z pozoru – nie są związane z matematyką.

Wystąpić mają m.in. kapitan Marta Sziłajtis-Obiegło, która w wieku 23 lat samotnie opłynęła świat, oraz fotograf i reżyser Wojtek Wieteska.

Żeglarka opowie, jak obliczyć, ile minut można bezpiecznie spać na jachcie podczas samotnej żeglugi.

Reklama
Reklama

– Umiejętności i wiedza matematyczna dają poczucie bezpieczeństwa w wielu sytuacjach – podkreśla w rozmowie z „Rz” Sziłajtis-Obiegło. – Matematyki nie można traktować jak martwego języka.

Wojtek Wieteska pokaże relacje między matematyką a sztuką fotografowania. – Pojęciem wspólnym dla matematyki i fotografii jest pojęcie proporcji. Proporcja towarzyszy fotografowi we wszystkim, co robi – przekonuje Wieteska.

Druga, edukacyjna część kampanii skierowana jest przede wszystkim do maturzystów. W TV 4 codziennie o godz. 18.55 emitowane będą 3,5-minutowe filmiki, na których matematycy z Uniwersytetu Warszawskiego będą wyjaśniać zagadnienia, z którymi uczeń może się spotkać na obowiązkowym egzaminie maturalnym. Po emisji filmiki będą dostępne w portalu Interklasa.pl jako pomoc naukowa. Zaplanowano 75 takich lekcji.

Kampania społeczna potrwa do końca kwietnia. 5 maja odbędzie się pierwszy po ćwierćwieczu obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki.

Koszty reklamy zostaną pokryte ze środków unijnych, przeznaczonych na przygotowanie egzaminu. Budżet całego projektu to ok. 113 mln zł.

Rozporządzenie, które od 2010 roku wprowadza obowiązkową maturę z matematyki, podpisał w 2007 roku minister edukacji Roman Giertych.

Centralna Komisja Egzaminacyjna rozpoczyna w poniedziałek społeczną kampanię telewizyjną, która ma zburzyć stereotyp matematyki jako trudnego szkolnego przedmiotu, który jest nieprzydatny w dorosłym życiu – dowiedziała się „Rz”.

Kampania wiąże się z przywróceniem w tym roku obowiązkowej matury z matematyki. Ma się składać z dwóch części: wizerunkowej i edukacyjnej.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Edukacja
Historia tak, pierniki nie – sprawdziliśmy, które wycieczki wyeliminowały tzw. godziny basiowe
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Czy chłopcy mają w szkole trudniej?
Edukacja
Powrót prac domowych w szkołach jest praktycznie pewny. Decyzja już w październiku
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Edukacja
Czy obowiązkowe prace domowe wrócą do szkół? Barbara Nowacka określiła datę tej decyzji
Reklama
Reklama