Do sporządzenia rankingu w maksymalnym stopniu wykorzystano dane ze źródeł egzogenicznych wobec ocenianych uczelni. Za źródło danych przyjęto własne badanie ankietowe przeprowadzone przez Fundację Edukacyjną „Perspektywy”, badanie ankietowe pracodawców przygotowane przez ośrodek badawczy PENTOR, dane o publikacjach polskich naukowców zawarte w bazie SCOPUS, opracowanie Szkoły wyższe i ich finanse w 2007 r. (GUS 2008) oraz aktualne dane MNiSW.
[b]Prestiż 30%[/b]
Jedną z cech dobrej szkoły wyższej jest prestiż. Oznacza on poważanie, jakim cieszą się absolwenci uczelni oraz autorytet jej pracowników w środowisku naukowym. Mierzony jest on w naszym rankingu poprzez: Ocenę kadry akademickiej - liczba wskazań danej uczelni w badaniu ankietowym wśród kadry profesorskiej (profesorowie belwederscy mianowani w trzech ostatnich latach) oraz doktorów habilitowanych, którzy uzyskali habilitację w dwóch ostatnich latach (14%)
Preferencje pracodawców – liczba wskazań danej uczelni w badaniu ankietowym przeprowadzonym na reprezentatywnej grupie pracodawców przez ośrodek badawczy PENTOR (14%)
Wybór olimpijczyków - mierzony udziałem liczby laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych, przyjętych poza procesem rekrutacji na daną uczelnię w ogólnej liczbie przyjętych na pierwszy rok studiów stacjonarnych (2%)