Uniwersytet Dzieci przyznał nagrody

Prowadzący zajęcia na Uniwersytecie Dzieci po raz pierwszy odebrali nagrody za swoją pracę

Aktualizacja: 20.06.2011 01:34 Publikacja: 20.06.2011 01:30

Uniwersytet Dzieci przyznał nagrody

Foto: ROL

– Tłumaczyłem dzieciom, co dzieje się z tym, co zjemy, po co w ogóle jemy i oddychamy – opowiada dr Takao Ishikawa z Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego, który tytuł wykładowcy roku Uniwersytetu Dzieci otrzymał za wykład „Czy człowiek to żywa fabryka?". – Mówiłem też o tym, że chleb i ryż składają się ze skrobi. Do tych zajęć musiałem się  przygotowywać dłużej niż do wykładów, które prowadzę ze studentami. Kiedy jednak widziałem, że dzieci wiedzą np., co to jest mitochondrium, przybywało mi energii do tego, żeby swój zawód dalej wykonywać – podkreśla.

Działający od 2007 r. UD jest programem zajęć dla dzieci od szóstego roku życia. Prowadzone w Warszawie, Krakowie, Olsztynie i Wrocławiu, wzorowane są na wykładach oraz warsztatach akademickich.

Tytuły wykładowców roku i 12 wyróżnień przyznano po raz pierwszy w historii Uniwersytetu Dzieci. Nagrodzeni dostali statuetki w kształcie rakiety kosmicznej, która jest symbolem dziecięcego uniwersytetu.

– Chcemy podziękować środowisku akademickiemu za wszystko, co robi dla popularyzacji nauki wśród dzieci – mówiła wczoraj podczas wręczania nagród Anna Grąbczewska, członkini rady Uniwersytetu Dzieci.

Wykładowców doceniono przede wszystkim za umiejętność dotarcia do dziecięcej wyobraźni, mówienie zrozumiałym dla nich językiem oraz za rozbudzenie ich zainteresowań.

Uniwersytet Dzieci to nie tylko wykłady z biologii czy fizyki, ale również sztuka. Dlatego w kategorii warsztaty tytuł wykładowcy roku otrzymali Kamil Kamysz i Piotr Michura z Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie za zajęcia „Gramuzyka. Co w duszy gra?".

– Polegały na wykonywaniu instrumentów muzycznych z najprostszych materiałów: żyłki i tektury – opowiada Kamil Kamysz i dodaje: – Okazało się, że nie musi być koniecznie kolorowo, żeby dzieci się zainteresowały. Kiedy używały wiertarki do zrobienia otworów, były bardzo szczęśliwe, że robią to co tata.

 

– Tłumaczyłem dzieciom, co dzieje się z tym, co zjemy, po co w ogóle jemy i oddychamy – opowiada dr Takao Ishikawa z Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego, który tytuł wykładowcy roku Uniwersytetu Dzieci otrzymał za wykład „Czy człowiek to żywa fabryka?". – Mówiłem też o tym, że chleb i ryż składają się ze skrobi. Do tych zajęć musiałem się  przygotowywać dłużej niż do wykładów, które prowadzę ze studentami. Kiedy jednak widziałem, że dzieci wiedzą np., co to jest mitochondrium, przybywało mi energii do tego, żeby swój zawód dalej wykonywać – podkreśla.

Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?