Polacy najlepsi w tworzeniu internetowych gier komputerowych

Studenci z Poznania wygrali prestiżowy konkurs Microsoftu. Finał odbył się w Nowym Jorku

Publikacja: 15.07.2011 02:39

– To przede wszystkim ogromny sukces studentów, którzy są inteligentni, wiele umieją, mają rewelacyjne pomysły, ale też osiągnięcie uczelni – podkreśla prof. Marek Nawrocki, dziekan Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Studencki zespół Cellardoor z UAM zdobył pierwsze miejsce w kategorii projektowania gier internetowych w światowym finale konkursu „Imagine Cup  2011". To największe zawody dla studentów interesujących się nowymi technologiami. Organizuje je firma Microsoft od 2003 r.

Cellardoor stworzył grę dla dzieci „The Book of Elm" („Księga Elma"). Ma je zachęcić do czytania książek i nauczyć, że przez codzienne zachowania – oszczędzanie wody i energii – mają wpływ na ochronę środowiska.

Grający steruje bohaterem – Elmem, a ten naprawia błędy popełnione przez inne postacie. „The Book of Elm" powstała według koncepcji ochrony środowiska – 3R: reduce (zmniejszaj zużycie), reuse (używaj powtórnie) i recycle (przetwarzaj).

Prof. Nawrocki dodaje, że sukces studentów nie byłby możliwy bez odpowiedniego podejścia uczelni do kształcenia. Pracownicy kładą nacisk, by studenci nie tylko mieli wiedzę, ale umieli ją wykorzystywać. – Poznają technologię Microsoftu. Zajęcia prowadzili też eksperci Samsunga, a obecnie trwają praktyki z zakresu technologii IBM – opowiada.

W ślad za tym idą międzynarodowe sukcesy. – Już dwa lata temu nasi studenci zajęli szóste miejsce w światowym finale konkursu na projektowanie oprogramowania – wspomina prof. Nawrocki. – Teraz stworzyli nie tylko nowatorską grę, ale i metodologię pozwalającą na realizację kolejnych tego typu projektów. Już mają zamówienia na następne gry.

Inny zespół z UAM DemosceneSpirit zajął trzecie miejsce w kategorii Interoperability Challenge (interoperacyjność). Studenci przedstawili projekt Trident, który pomaga chronić ludność przed powodziami.

Sukces odniósł też Błażej Matuszczyk z Politechniki Poznańskiej. Zajął drugie miejsce w kategorii technologie informatyczne. W trakcie egzaminu musiał się wykazać m.in. umiejętnością tworzenia systemów informatycznych.

– To przede wszystkim ogromny sukces studentów, którzy są inteligentni, wiele umieją, mają rewelacyjne pomysły, ale też osiągnięcie uczelni – podkreśla prof. Marek Nawrocki, dziekan Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Studencki zespół Cellardoor z UAM zdobył pierwsze miejsce w kategorii projektowania gier internetowych w światowym finale konkursu „Imagine Cup  2011". To największe zawody dla studentów interesujących się nowymi technologiami. Organizuje je firma Microsoft od 2003 r.

Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?