– To przede wszystkim ogromny sukces studentów, którzy są inteligentni, wiele umieją, mają rewelacyjne pomysły, ale też osiągnięcie uczelni – podkreśla prof. Marek Nawrocki, dziekan Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Studencki zespół Cellardoor z UAM zdobył pierwsze miejsce w kategorii projektowania gier internetowych w światowym finale konkursu „Imagine Cup 2011". To największe zawody dla studentów interesujących się nowymi technologiami. Organizuje je firma Microsoft od 2003 r.
Cellardoor stworzył grę dla dzieci „The Book of Elm" („Księga Elma"). Ma je zachęcić do czytania książek i nauczyć, że przez codzienne zachowania – oszczędzanie wody i energii – mają wpływ na ochronę środowiska.
Grający steruje bohaterem – Elmem, a ten naprawia błędy popełnione przez inne postacie. „The Book of Elm" powstała według koncepcji ochrony środowiska – 3R: reduce (zmniejszaj zużycie), reuse (używaj powtórnie) i recycle (przetwarzaj).
Prof. Nawrocki dodaje, że sukces studentów nie byłby możliwy bez odpowiedniego podejścia uczelni do kształcenia. Pracownicy kładą nacisk, by studenci nie tylko mieli wiedzę, ale umieli ją wykorzystywać. – Poznają technologię Microsoftu. Zajęcia prowadzili też eksperci Samsunga, a obecnie trwają praktyki z zakresu technologii IBM – opowiada.