Czym się kierować, wybierając studia MBA?
Tomasz Ludwicki:
Kluczowe są: prestiż i ranga dyplomu, dopasowanie programu studiów do potrzeb uczestnika, możliwości budowy sieci kontaktów, układ zajęć oraz cena. Nie opłaca się tanio kupować dyplomu MBA, inwestycja czasowa będzie podobna, a wartość i prestiż niewielkie. Poza tym warto zwrócić uwagę, czy program ma charakter strategiczny i inspiruje do innowacyjnych decyzji, czy też tylko przekazuje narzędzia i techniki bez możliwości ich zastosowania w praktyce. Warto też dowiedzieć się, kim są uczestnicy zajęć, od których ewentualnie będziemy mogli się czegoś nauczyć bądź wymienić doświadczeniami. Istotne jest, czy zajęcia umożliwią pogodzenie pracy ze studiami i życiem osobistym. Warto się dowiedzieć także, za co płacimy, czy w cenę wliczony jest np. wyjazd zagraniczny, książki, studia przypadków, sesja integracyjna i inne elementy procesu uczenia, takie jak np. symulacja strategiczna. Nie ma idealnego MBA dla każdego, dlatego wybór, decyzja o podjęciu studiów powinny być poważnie przemyślane. W ko?cu rzadko kto studiuje MBA dwa razy w życiu.
Czym się wyróżnia program Executive MBA na UW ?
To bardzo wysokiej jakości program nauczania, w tym też rozwoju tzw. umiejętności miękkich, prowadzony przez wysokiej klasy wykładowców polskich i zagranicznych. Uczestnicy programów to w 60 proc. osoby na najwyższych stanowiskach kierowni- czych. Dyplom studiów potwierdzony jest międzynaro- dowymi akredytacjami AASCB i AMBA. Jeśli spojrzymy na realny wpływ MBA na kariery absolwentów, to spośród dziesięciu najwięk- szych firm w Polsce według Listy 500 „Rzeczpospolitej" aż pięć jest zarządzanych przez naszych absolwentów będących prezesami, członkami zarzą- dów lub rad nadzorczych tych firm.