Studia dla ambitnych i przebojowych

Programy MBA są skierowane przede wszystkim do kadry zarządzającej – menedżerów chcących pogłębić posiadaną wiedzę. Studenci to zwykle osoby, które działają w świecie biznesu od lat.

Publikacja: 21.02.2013 22:24

Programy MBA przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych z dyplomem inżyniera, licencjata lub magistra. Dzięki tym studiom mają oni możliwość wymiany doświadczeń i rozwijania wspólnych przedsięwzięć.

Z badań ankietowych przeprowadzonych wśród uczestników programu Executive MBA w Polish Open University wynika, że jako główny motyw podjęcia studiów MBA 80 proc. słuchaczy wskazało możliwość podniesienia kwalifikacji zawodowych. Ponad 70 proc. badanych ocenia także, że zdobycie wiedzy i umiejętności oferowanych w ramach programu umożliwi im zmianę stanowiska na wyższe lub bardziej rozwojowe.

Gwarancja wyższych zarobków?

The 2010 Career Survey (badanie karier zawodowych absolwentów uczelni z akredytacją MBA na podstawie sondażu przeprowadzonyego przez Association of MBA) wskazuje na znaczący wzrost zarobków absolwentów MBA: od 33 proc. bezpośrednio po ukończeniu studiów, do 92 proc. w okresie trzech–pięciu lat po dyplomie. To przeciętne dane w skali światowej, choć częściowo dotyczą również Polski.

– Studia MBA dają możliwość zintegrowania i usystematyzowania wiedzy – uważa Rafał Piętka z Polish Open University. Program studiów

EMBA tej uczelni został tak skonstruowany, aby ściśle odpowiadał rzeczywistości biznesowej oraz zadaniom, które musi realizować funkcjonujący w niej menedżer. Umożliwia zatem zdobycie gruntownej wiedzy w wielu dziedzinach zarządzania, przy jednoczesnym wskazywaniu wzajemnych powiązań, które muszą być brane pod uwagę na etapie podejmowania decyzji menedżerskich.

Zajęcia prowadzone są zarówno przez pracowników akademickich, jak i praktyków biznesu.

– Te studia prowadzą wykładowcy, którzy zbudowali przynajmniej jedną firmę – uważa przedstawiciel Uczelni Łazarskiego.

Studentów interesuje rozwiązywanie praktycznych problemów, np. jak znaleźć dobrą firmę księgową, jak zatrudnić dobrego pracownika i jak zwolnić złego, w jaki sposób zarządzać rozwojem firmy oraz zdobyć finansowanie na początku działalności. Dlatego przekazanie wiedzy na studiach MBA powierzane jest osobom, które poznały te problemy na własnej skórze, a nie tylko o nich czytały.

W języku polskim i angielskim

Przyjęte założenia programowe studiów MBA Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie przewidują zdobywanie wiedzy „przydatnej do niestandardowego rozwiązywania pro- blemów, umożliwiającej szybkie rozpoznanie sytuacji decyzyjnych i uwzględniającej różnorodność rozwiązań w zarządzaniu przedsiębiorstwem".

Zwykle zajęcia na tych studiach odbywają się w języku angielskim, ale nie ma takiej reguły. Na Uczelni Łazarskiego zajęcia odbywają się w języku polskim, co drugi tydzień w soboty i niedziele. Pierwsze dwa semestry poświęcone są zagadnieniom związanym z teorią i praktyką zarządzania przedsiębiorstwem. W trzecim semestrze słuchacze przygotowują także projekty doradcze.

Polish Open University wykorzystuje w czasie studiów najnowsze technologie informatyczne.

– Warsztaty z wykorzystaniem narzędzi online dotyczą analizy zagadnień gospodarczych i zjawisk ekonomicznych. Pozwalają na współpracę z najlepszymi teoretykami oraz praktykami ekonomii i biznesu – tłumaczy Rafał Piętka.

Studia Executive MBA POU składają się z czterech semestrów i trwają dwa lata.

Nieco inaczej wyglądają zajęcia na studiach Executive MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania. To roczny program praktyczny (wykłady ograniczają się do 30 proc. czasu zajęć) dla osób na stanowiskach menedżerskich. Jest prowadzony  systemem modułów trzydniowych (czwartek, piątek i sobota) i pięciodniowych (od poniedziałku do piątku) w pełnym wymiarze godzin, w języku polskim. Studenci spotykają się średnio raz w miesiącu, a na zakończenie programu zdają egzamin.

Z kolei studia Executive MBA w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie trwają pięć semestrów. W trakcie pierwszych czterech odbywają się zajęcia, podzielone na bloki tematyczne. Natomiast piąty semestr w całości poświęcony jest na pisanie pracy dyplomowej.

Studia obejmują 500 godzin zajęć oraz 500 godzin pracy własnej projektowej, z czego minimum 30 proc. jest realizowanych w języku angielskim. Po angielsku jest również przeprowadzana część zaliczeń i testów końcowych oraz przygotowywana i broniona praca dyplomowa.

Międzynarodowy prestiż

Absolwenci studiów MBA nie tylko otrzymują dyplom polskiej uczelni, ale także zagranicznej – tej, z którą rodzima szkoła wyższa współpracuje przy programie.

I tak absolwenci Warsaw-Illinois Executive MBA (WIEMBA) – wspólnych studiów Uniwersytetu Warszawskiego i University of Illinois at Urbana-Champaign – otrzymują dyplomy obydwu tych uczelni. Szkoła Główna Handlowa oferuje program Canadian Executive MBA (CEMBA) organizowany wspólnie z University of Quebec at Montreal z Kanady. Z kolei po obronie pracy końcowej MBA słuchacz Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie otrzymuje też dyplom Stockholm University School of Business.

Za to absolwent Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na prestiżowych studiach MBA European Multicultural Integrated Management Program, International Master of Business Administration otrzymuje także dyplom St. Gallen Business School.

Małgorzata Gałązka-Sobótka

dyrektor Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego

Wszyscy mamy świadomość, że edukacja menedżerska nigdy się nie kończy. Dlatego cały czas tworzymy nowe kierunki studiów i programy, które dostarczają zarówno praktycznych rozwiązań rozwoju biznesu, jak i wszechstronnej wiedzy na temat zarządzania. W naszej ofercie – w ramach Akademii Menedżera  – proponujemy kierunek MBA Przedsiębiorczość, MBA Zarządzanie oraz MBA w ochronie zdrowia.

MBA Przedsiębiorczość to program dla osób, które prowadzą już mniejsze firmy i pragną je powiększyć. Ich celem jest poznanie takich modeli i narzędzi zarządzania, dzięki którym firma się rozwija. Mocną stroną tej propozycji Uczelni Łazarskiego jest grupa wykładowców praktyków, w doborze których kierujemy się tylko ich osiągnięciami w świecie biznesu. Uczestnik ma więc pewność, że wiedza przekazywana podczas zajęć wynika z wielu lat praktyki prowadzącego, a nie jest tylko teorią.

MBA Zarządzanie to oferta skierowana do kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla. Podczas zajęć słuchacze zdobywają wszechstronną wiedzę na temat zarządzania dużymi i średnimi firmami. Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnych wykładów, dyskusji w grupach oraz analiz przypadków.

Program MBA w ochronie zdrowia wychodzi naprzeciw potrzebie dalszego rozwoju kompetencji menedżerskich osób odpowiedzialnych za zarządzanie podmiotami leczniczymi oraz instytucjami szeroko rozumianego rynku zdrowia. Modułowy charakter programu umożliwia elastyczne komponowanie zajęć przez słuchaczy i wybór tych, które najbardziej odpowiadają indywidualnym potrzebom. Realizacja modułu podstawowego, minimum trzech specjalistycznych modułów szkoleniowych oraz modułu dyplomowego MBA daje absolwentowi dyplom ukończenia studiów MBA w ochronie zdrowia. Specjalistyczne moduły szkoleniowe to: Organizacyjno-prawne aspekty zarządzania w ochronie zdrowia, Metody i techniki menedżerskie w jednostkach ochrony zdrowia, Zarządzanie finansami w jednostkach ochrony zdrowia, Modele restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej – dobre praktyki krajowe i międzynarodowe, Praktyka zarządzania jednostkami ochrony zdrowia przez jednostki samorządu terytorialnego.

Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?