We Wrocławiu dziesięć publicznych uczelni przy wsparciu władz miasta będzie namawiać młodych ludzi w całej Polsce, by na miejsce studiów wybrali właśnie to miasto.
– Aż 90 proc. studentów, którzy kształcą się we Wrocławiu, jest zadowolonych z tego wyboru, a 88 proc. rekomendowałoby to miasto znajomym wybierającym studia. Tak dobrych opinii jak Wrocław nie ma żadne akademickie miasto w Polsce – wyjaśnia Ewa Kaucz, prezes ARAW. – Projekt „Pokolenie W" to kampania wizerunkowa skierowana do osób, które stoją przed jednym z najtrudniejszych życiowych wyborów.
Do udziału w przedsięwzięciu zaangażowano wybitnych studentów i absolwentów wrocławskich szkół wyższych. Twarzą Uniwersytetu Medycznego jest dr Paweł Tabakow, wybitny neurochirurg, AWF promuje prof. Jan Chmura, wykładowca, który mimo dojrzałego wieku zalicza kolejne maratony, a politechnikę – Leszek Orzechowski, lider zespołu Space Is More pracujący nad przygotowaniem ekspedycji na Marsa. Z kolei studia na Uniwersytecie Ekonomicznym firmuje m.in. Tomasz Szpikowski, współzałożyciel firmy Work Service.
Również Poznań zachęca maturzystów z różnych stron Polski do studiowania na jego uczelniach. Przedstawiciele ratusza odwiedzą 27 miast położonych w siedmiu województwach, by spotkać się z uczniami szkół średnich. Akcja wzmocniona jest kampanią reklamową w internecie.
– W Poznaniu studiuje ok. 114 tys. studentów, którzy wiele wnoszą do miasta; tworzą jego atmosferę i dynamikę, stanowią również dużą grupę konsumentów i budują kapitał społeczny – mówi Mariusz Wiśniewski, wiceprezydent Poznania. – Zależy nam, aby przyciągać i zatrzymywać w Poznaniu młode talenty, aby mogły tu realizować swoje pasje, ambicje naukowe i zawodowe.