Reklama

Nie stójmy w miejscu, inwestycja w siebie zawsze się opłaca

rozmowa | Agnieszka Miliszkiewicz-Pajdzińska, doradca kariery

Publikacja: 30.05.2025 00:00

Jakie czynniki warto wziąć pod uwagę przy wyborze kierunku studiów, aby nie żałować swojej decyzji? Czy lepiej wybrać kierunek zgodny z pasją, czy taki, który gwarantuje dobre zarobki?

Agnieszka Miliszkiewicz-Pajdzińska: Wszystko zależy od danego człowieka. Jeżeli dla kogoś wartością jest niezależność albo chęć pracy „dla świata”, robienie czegoś, na co ma realny wpływ, to wtedy pieniądze mogą mieć drugorzędne znaczenie. To nie znaczy, że taka osoba nie chce zarabiać – po prostu to nie jest dla niej najważniejsze. Z kolei, jeśli ktoś stawia na pieniądze jako cel sam w sobie, to pewnie będzie wybierał taki zawód, który daje szansę na jak najlepszy zarobek. I to też jest OK. Natomiast podążanie wyłącznie za wynagrodzeniem, bez uwzględnienia innych czynników, może skończyć się tym, że w wieku 30 czy 40 lat taka osoba trafi do mnie jako niespełniony zawodowo klient. Dlatego proponuję zacząć od sprawdzenia, w czym jesteśmy dobrzy i jakie mamy talenty, jakie mamy wartości, co jest dla nas ważne na tym etapie życia. W tym celu można umówić spotkanie z doradcą pracującym z młodzieżą, zrobić testy zawodowe.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Studia dla menedżerów. MBA kluczem do najwyższych zarobków
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Uczelnie wyższe
Coraz więcej uczniów studiuje za granicą. Czy jesteśmy gotowi na odpływ młodych?
Materiał Promocyjny
Początek nowego rozdziału – uroczysta inauguracja WSKZ
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Uczelnie wyższe
Kierunek zamknięty w dniu inauguracji. Dramat studentów z Krakowa
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama