– Pandemia Covid-19 uwydatniła potrzebę wyposażenia studentów w żelazny zestaw kompetencji przyszłości: tym zestawem jest połączenie kompetencji miękkich z umiejętnościami cyfrowymi. Tak wynika z badania „Niedopasowanie kompetencyjne w programach wsparcia studentów i doktorantów”, które przeprowadził zespół z Uniwersytetu Jagiellońskiego na zlecenie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Badacze sprawdzali, czy wsparcie we wzmacnianiu kompetencji studentów, oferowane uczelniom dzięki środkom z funduszy europejskich w ramach projektów Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER), faktycznie przyczynia się do zmniejszenia luk pomiędzy ofertą edukacyjną uczelni a potrzebami rynku pracy. Sprawdzano to poprzez analizę losów zawodowych dwóch 400-osobowych grup absolwentów, którzy podczas studiów uczestniczyli w programach rozwoju kompetencji (PRK), a także w modułach kompetencyjnych w ramach zintegrowanych programów uczelni, które były kontynuacją projektów PRK.