Reklama

Żelazny zestaw kompetencji potrzebnych w pracy

Absolwentom uczelni brakuje najbardziej umiejętności związanych z logicznym myśleniem, podejmowaniem wyzwań, samodzielnością, komunikatywnością i kreatywnością.

Publikacja: 10.04.2022 21:00

Żelazny zestaw kompetencji potrzebnych w pracy

Foto: Adobe Stock

– Pandemia Covid-19 uwydatniła potrzebę wyposażenia studentów w żelazny zestaw kompetencji przyszłości: tym zestawem jest połączenie kompetencji miękkich z umiejętnościami cyfrowymi. Tak wynika z badania „Niedopasowanie kompetencyjne w programach wsparcia studentów i doktorantów”, które przeprowadził zespół z Uniwersytetu Jagiellońskiego na zlecenie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Badacze sprawdzali, czy wsparcie we wzmacnianiu kompetencji studentów, oferowane uczelniom dzięki środkom z funduszy europejskich w ramach projektów Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER), faktycznie przyczynia się do zmniejszenia luk pomiędzy ofertą edukacyjną uczelni a potrzebami rynku pracy. Sprawdzano to poprzez analizę losów zawodowych dwóch 400-osobowych grup absolwentów, którzy podczas studiów uczestniczyli w programach rozwoju kompetencji (PRK), a także w modułach kompetencyjnych w ramach zintegrowanych programów uczelni, które były kontynuacją projektów PRK.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Trendy
Szkoła dopasowana do życia. Nowe oblicze edukacji online z USA dociera do Polski
Trendy
Dzieciństwo w trybie offline. O roli zabawy i realnych relacji w cyfrowej erze
Trendy
Nieznaczny spadek czytelnictwa w Polsce w 2024 r.
Trendy
Badanie umiejętności dorosłych. Jest źle
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Trendy
Econverse 2024: Młoda Polska rozpala przyszłość biznesu i innowacji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama