Aktualizacja: 21.04.2025 11:24 Publikacja: 10.04.2022 21:00
Foto: Adobe Stock
– Pandemia Covid-19 uwydatniła potrzebę wyposażenia studentów w żelazny zestaw kompetencji przyszłości: tym zestawem jest połączenie kompetencji miękkich z umiejętnościami cyfrowymi. Tak wynika z badania „Niedopasowanie kompetencyjne w programach wsparcia studentów i doktorantów”, które przeprowadził zespół z Uniwersytetu Jagiellońskiego na zlecenie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Badacze sprawdzali, czy wsparcie we wzmacnianiu kompetencji studentów, oferowane uczelniom dzięki środkom z funduszy europejskich w ramach projektów Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER), faktycznie przyczynia się do zmniejszenia luk pomiędzy ofertą edukacyjną uczelni a potrzebami rynku pracy. Sprawdzano to poprzez analizę losów zawodowych dwóch 400-osobowych grup absolwentów, którzy podczas studiów uczestniczyli w programach rozwoju kompetencji (PRK), a także w modułach kompetencyjnych w ramach zintegrowanych programów uczelni, które były kontynuacją projektów PRK.
Czytelnictwo książek w Polsce w 2024 roku ustabilizowało się na poziomie nieco powyżej 40%. Chociaż jest to niez...
W badaniu umiejętności osób dorosłych PIAAC Polska odnotowała jeden z największych spadków w wynikach. Potrzeba...
W jaki sposób technologia wpłynie na społeczeństwa przyszłości i jak dostosować edukację do nowoczesnych realiów...
Chociaż w ubiegłym roku 48 proc. czytających Polaków wskazało zakup jako źródło czytanych książek, to dane GUS s...
Ten dzień to także hiszpańskie narodowe święto jej patrona – Św. Jerzego. Tradycją stało się, że mężczyźni obdar...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas