Wszystkie dzieci nauczą się zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej

Dzieci w podstawówkach nauczą się od WOŚP, w jaki sposób powinno się udzielać pierwszej pomocy.

Publikacja: 31.01.2024 15:05

WOŚP będzie uczył w szkołach zasad udzielania pierwszej pomocy

WOŚP będzie uczył w szkołach zasad udzielania pierwszej pomocy

Foto: Fotorzepa / Jerzy Dudek

Od 1 września 2024 r. w szkołach podstawowych będą realizowane zagadnienia dotyczące pierwszej pomocy – podało Ministerstwo Edukacji Narodowej. Nie będzie to oddzielny przedmiot, ale blok zagadnień w ramach godziny wychowawczej.

„Udzielanie pierwszej pomocy jest jedną z najważniejszych umiejętności, które uczeń powinien zdobyć w szkole. Oprócz kształtowania umiejętności udzielania pierwszej pomocy istotna jest odpowiedzialność za jakość jej udzielania — właściwa reakcja na nagły wypadek. Już teraz uczniowie na zajęciach szkolnych poznają zasady udzielania pierwszej pomocy, jednak Ministerstwo Edukacji Narodowej planuje dodatkowe działania, dzięki którym uczniowie będą mogli skutecznie nabywać i rozwijać swoje umiejętności w tym zakresie” – czytamy na stronie internetowej resortu edukacji.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Szkoły podstawowe i średnie
Sondaż: czy Polacy boją się edukacji zdrowotnej w szkołach?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Szkoły podstawowe i średnie
Lekcje religii. Ostry komunikat strony kościelnej po rozmowach z rządem
Szkoły podstawowe i średnie
Podcast „Szkoła na nowo”: czego będą uczyć na edukacji zdrowotnej?
Szkoły podstawowe i średnie
Zmiany w ramowych planach nauczania szkół publicznych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Szkoły podstawowe i średnie
Podręcznik czy laptop? Ciekawe wnioski z badań wśród nauczycieli i rodziców