Choć latami pedagodzy powtarzali, że podstawa programowa jest zbyt obszerna i trudno ją zrealizować na lekcjach, proponowane przez resort edukacji jej odchudzenie nie spotkało się z entuzjazmem pedagogów. „Głos Nauczycielski” za pośrednictwem swojej strony internetowej, postanowił ich zapytać, jak te propozycje oceniają.
W ankiecie wzięły udział 1373 osoby. A większość wypowiedziała się na ten temat negatywnie. Nową podstawę programową źle oceniło 37 proc. ankietowanych a kolejne 22 proc. myśli o nich raczej źle. To razem daje 59 proc. głosów negatywnych.
Przeciwnego zdania jest 26 proc. respondentów – przy czy głosy na raczej dobrze i dobrze rozłożyły się po równo. Każda z tych odpowiedzi zebrała po 13 proc. głosów.
Neutralnie – czyli ani dobrze ani źle – zmiany te ocenia 15 proc. ankietowanych.
MEN: to na razie wstępna propozycja
Ministerstwo Edukacji Narodowej podkreśla jednak, że są to na razie wstępne propozycje przygotowane przez zespoły ekspertów, ale nie zostały jeszcze zatwierdzone przez ministerstwo. Resort przedstawił te propozycje do publicznych konsultacji i wpłynęło do nich przeszło 50 tys. uwag – najwięcej z nich dotyczyło języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie.