Badania: turnieje piłkarskie mają negatywny wpływ na sukcesy edukacyjne uczniów

W latach, kiedy odbywają się wielkie turnieje piłkarskie, uczniowie na końcowych egzaminach uzyskują niższe wyniki. A to bezpośrednio wpływa na wysokość ich zarobków w przyszłości – dowodzą badacze.

Publikacja: 30.11.2022 12:45

W czasie międzynarodowych mistrzostw piłkarskich uczniowie poświęcają za mało czasu na naukę

W czasie międzynarodowych mistrzostw piłkarskich uczniowie poświęcają za mało czasu na naukę

Foto: Shutterstock

jcs

Z badania przeprowadzonego przez ekonomistów Roberta Metcalfe, Simona Burgessa oraz Stevena Prouda wynika, że w latach, w których odbywają się międzynarodowe turnieje w piłkę nożną, w Anglii prawdopodobieństwo, iż dany uczeń osiągnie co najmniej dobre wyniki z pięciu ważnych egzaminów, jest niższe aż o 12 proc – podaje portal Obserwatorgospodarczy.pl.

Jak podkreślają badacze, jest to skutek tego, że mistrzostwa odbywają się z reguły w czasie końcowych egzaminów. Zainteresowanie sportem nie pozwala się dzieciom solidnie do nich przygotować. Badacze zauważyli także, że szczególnie złe wyniki osiągają biali chłopcy z biednych rodzin. W ich przypadku średnio 28 proc. rzadziej udawało się zdać co najmniej dobrze pięć różnych przedmiotów (na 8 przeprowadzanych egzaminów).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Oświata
Podcast „Szkoła na nowo”: Dysleksja – to nie są wymysły „facetek z poradni”
Oświata
Podcast „Szkoła na nowo”: Organizacje społeczne: nie o takie szkoły walczyliśmy przed wyborami w 2023 r.
Oświata
Podcast „Szkoła na nowo”: Wolna szkoła – czy to w ogóle możliwe?
Oświata
Czy powinno się uczyć pisania w zerówce? Odpowiada Facetka_z_Poradni
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Oświata
Jaka szkoła po 2026 r.? MEN rozpoczyna konsultacje reformy edukacji