Facetka_z_Poradni: Po co w szkole pedagog specjalny?

Jeżeli nie ma wystarczających zasobów kadrowych, aby zapewnić dostęp do pedagogów specjalnych – to nie jest to rekomendacja do rezygnacji z tych rozwiązań, ale do zmiany np. wynagradzania nauczycieli i specjalistów.

Publikacja: 04.10.2022 11:18

Oprócz możliwości kierowania do świetlicy wszystkich pedagogów MEN chce też stopniowo zwiększać czas

Oprócz możliwości kierowania do świetlicy wszystkich pedagogów MEN chce też stopniowo zwiększać czas pracy nauczycieli. Na zdjęciu zajęcia w świetlicy w Szkole Podstawowej nr 28 w Warszawie

Foto: Rzeczpospolita, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Od bardzo dawna słyszeliśmy, że szkoły i przedszkola potrzebują większej ilości specjalistów, ponieważ różnorodność potrzeb uczniów i uczennic przerasta możliwości zaspokajania ich w wielu szkołach i przedszkolach na obecnym poziomie zatrudnienia.

I tak oto od 1 września 2022 r. pojawili się w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych (z mocy Ustawy Karta Nauczyciela) nowi specjaliści – obowiązkowo psycholog i pedagog specjalny. Wynika to z obowiązku zapewnienia dostępności do takich usług, m.in. zgodnie z postanowieniami Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych oraz Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Pozostało 88% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Oświata
Podcast „Szkoła na nowo”: Wolna szkoła – czy to w ogóle możliwe?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Oświata
Czy powinno się uczyć pisania w zerówce? Odpowiada Facetka_z_Poradni
Oświata
Jaka szkoła po 2026 r.? MEN rozpoczyna konsultacje reformy edukacji
Oświata
Uczniowie z terenów dotkniętych przez powódź pojadą na zielone szkoły
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Oświata
Szkoły z marnym wsparciem dla ukraińskich dzieci- raport Fundacji GrowSPACE