Szkoły fatalnie uczą niepełnosprawnych

Eksperci chcą zwiększenia kontroli nad wydatkami samorządów na naukę niepełnosprawnych. Te zaś wskazują, że rząd powinien jasno określić, za jakie zadania płaci.

Aktualizacja: 12.04.2015 23:16 Publikacja: 12.04.2015 21:04

Szkoły fatalnie uczą niepełnosprawnych

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

W polskich szkołach kształci się około 130 tys. uczniów niepełnosprawnych. Są oni gorzej wykształceni w porównaniu ze swoimi sprawnymi rówieśnikami. W opublikowanej ostatnio przez Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) analizie eksperci wskazują, że szkoły są nieprzygotowane do kształcenia niepełnosprawnych. Brakuje m.in. wykwalifikowanej kadry dydaktycznej, pedagogów, psychologów, rehabilitantów czy doradców zawodowych.

Problem nie dotyczy jedynie szkół ogólnodostępnych, w których uczniowie niepełnosprawni też mają prawo do nauki, ale także placówek czy klas integracyjnych, które teoretycznie do tego celu powinny być specjalnie przystosowane.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?