Monika Chabior: Szkoły powinny same zdecydować o otwarciu

Bezpieczny powrót dzieci do szkoły jest dla nas najważniejszym wyzwaniem – mówi Monika Chabior, wiceprezydent Gdańska ds. rozwoju społecznego i równego traktowania.

Aktualizacja: 25.08.2021 21:07 Publikacja: 25.08.2021 19:43

Monika Chabior: Szkoły powinny same zdecydować o otwarciu

Foto: materiały prasowe

Jakie wyzwania związane z pandemią widzi pani na kilkanaście dni przed rozpoczęciem roku szkolnego?

Dla nas wszystkich najważniejszym wyzwaniem jest bezpieczny powrót dzieci i młodzieży do szkoły. Pierwszą rzeczą, którą należy zaakcentować, są szczepienia. Kluczowe jest ich spopularyzowanie, by ludzie zrozumieli, że warto się zaszczepić, bo stwarza to bezpieczną przestrzeń do nauki. Podczas naszej kwietniowej konferencji „Szkoła po pandemii" wspólnie z uczniami, rodzicami, nauczycielami, dyrektorami i organizacjami pozarządowymi zastanawialiśmy się, jak widzimy ten powrót w kontekście funkcjonowania szkoły. Uznaliśmy, że naszym największym priorytetem jest przywrócenie i budowanie relacji, nacisk na swobodną zabawę i tworzenie dla uczniów przestrzeni do bycia sobą, ale też w relacjach z innymi. Ważne, by zadbać o ciało i psyche, bo w całym kraju mieliśmy dużo zgłoszeń dotyczących ciężkiego stanu psychicznego młodych ludzi.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?