Szkoły wyższe nie wiedzą, jak kształcić studentów

Sprzeczne interpretacje przepisów wydanych przez resort nauki powodują nie lada problemy.

Aktualizacja: 26.01.2015 20:20 Publikacja: 26.01.2015 20:05

Nasi rozmówcy z uczelni obawiają się, że w przyszłości będzie można unieważnić dyplomy uzyskane prze

Nasi rozmówcy z uczelni obawiają się, że w przyszłości będzie można unieważnić dyplomy uzyskane przez ich absolwentów

Foto: Fotorzepa/Bartosz Sadowski

Rektorzy, z którymi rozmawiała „Rzeczpospolita", wskazują nie tylko na sprzeczne interpretacje przepisów ustawy o szkolnictwie wyższym, które resort nauki opublikował w odstępie zaledwie dwóch miesięcy, ale też na brak precyzji w przypadku tzw. makrokierunków studiów obejmujących wiele obszarów nauki.

W listopadzie ubiegłego roku wiceminister nauki prof. Marek Ratajczak wydał pierwszą interpretację wyjaśniającą nowe przepisy, które zaczęły obowiązywać na uczelniach od tego roku akademickiego. Napisał do rektorów, że w związku z nowelizacją ustawy o szkolnictwie wyższym te jednostki uczelni, które prowadzą studia o profilu ogólnoakademickim, a nie mają uprawnień do nadawania stopni naukowych, muszą przejść na kształcenie o profilu praktycznym. To ogromna reforma, bo wymaga zmiany całego sposobu prowadzenia studiów, nie tylko programu.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?