Reklama

Dyplom wciąż ceniony przez pracodawców

rozmowa | Jakub Leszczyński, ekspert z MBA Portalu

Publikacja: 30.05.2025 00:00

Najnowszy ranking „Perspektyw” na rok 2025 potwierdza silną pozycję czołowych polskich uczelni, takich jak Szkoła Główna Handlowa, Akademia Leona Koźmińskiego czy Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, które kolejny raz z rzędu zajęły czołowe miejsca. Czy zaobserwował pan jakieś inne, znaczące zmiany dotyczące programów MBA? Czy tego typu rankingi warto brać pod uwagę, wybierając MBA?

Jakub Leszczyński: Zaskoczeniem nie jest utrzymanie się w czołówce sprawdzonych programów, lecz raczej dynamiczny rozwój i rosnąca pozycja programów oferowanych poza Warszawą, co świadczy o dojrzewaniu rynku. Obserwujemy również umacnianie się programów Executive MBA, co odzwierciedla zapotrzebowanie doświadczonej kadry menedżerskiej na dalszy rozwój. Rankingi studiów MBA są przydatnym narzędziem dla kandydatów, ponieważ dostarczają uporządkowanych informacji i pozwalają na wstępne porównanie ofert. Należy jednak pamiętać, że są one tylko jednym z elementów oceny i wyboru studiów. Kluczowe jest dopasowanie programu do indywidualnych celów zawodowych, preferencji dotyczących m.in. specjalizacji czy też profilu uczestników oraz kadry dydaktycznej. Korzystając z rankingu, należy analizować jego kryteria i konfrontować je z własnymi oczekiwaniami oraz, co bardzo ważne, szukać informacji o programach w wielu źródłach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Materiał Partnera
Kierunek: edukacja! Dołącz do wyprawy po wiedzę z Przemkiem Kossakowskim
Materiał Partnera
Jak zdobyć kompetencje inżyniera przyszłości?
Uczelnie wyższe
Wyższy poziom profesjonalizmu
Uczelnie wyższe
Dodatkowy nabór na studia. Warszawskie uczelnie otwierają przyjęcia uzupełniające
Uczelnie wyższe
Najwyższy standard studiów podyplomowych i MBA
Reklama
Reklama