1,4 mld zł na wyprawkę, 404 mln zł na podręczniki

Mimo 300 zł dla uczniów rząd nie zrezygnuje z kosztownego programu darmowych podręczników.

Aktualizacja: 17.07.2018 06:19 Publikacja: 15.07.2018 19:58

Rząd: nigdy nie było tak dużej pomocy dla rodzin z dziećmi

Rząd: nigdy nie było tak dużej pomocy dla rodzin z dziećmi

Foto: Tytus Żmijewski/Gazeta Pomorska

300 zł na wyprawkę szkolną otrzyma każdy uczeń w Polsce – zdecydował rząd. Ale choć wyprawka szkolna kojarzy się przede wszystkim z zakupem podręczników szkolnych, aż 3,5 mln polskich uczniów nie musi wydać jej na ten cel – dostają je bowiem od państwa za darmo. Rząd nie zamierza się jednak wycofać z kosztownego finansowania podręczników. W tym roku wyda na ich zakup rekordową kwotę 404 mln zł.

Nowy program Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Dobry start”, który sfinansuje 300 zł dla każdego ucznia, kosztować będzie rocznie ponad 1,4 mld zł. Z 300 zł na tzw. wyprawkę szkolną skorzysta co najmniej 4,6 mln dzieci, które chodzą do szkoły (do 20. roku życia w przypadku uczniów techników, a w przypadku uczniów niepełnosprawnych – aż do 24 lat). Wyprawka, inaczej niż 500+, nie ma kryterium dochodowego rodziny. Obejmie także dzieci cudzoziemców, które uczą się w polskich szkołach.

Pozostało 80% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?