Specjaliści z dziedziny transportu, polityki, dietetyki

Coraz więcej kierunków studiów podyplomowych ma w programie elementy psychologii. Tego typu studia wybierają najczęściej dziennikarze, menedżerowie, biznesmeni, pracownicy agencji reklamowych i specjaliści od public relation. Chętnych nie brakuje. Niektórzy czekają nawet dwa lata, by się zapisać na wymarzony kierunek

Publikacja: 10.09.2009 14:10

Absolwenci psychologii przygotowani są m.in. do pracy klinicznej, prowadzenia terapii zajęciowej i i

Absolwenci psychologii przygotowani są m.in. do pracy klinicznej, prowadzenia terapii zajęciowej i indywidualnych sesji z pacjentami

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

W ofercie warszawskiej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej jest 26 kierunków studiów podyplomowych, w tym 12 z dziedziny psychologii. W roku akademickim 2009/2010 uczelnia oferuje cztery nowe kierunki, w tym dwa związane z psychologią: psychologię marketingu i psychologiczne podstawy budowania marki.

– Najchętniej wybierane kierunki podyplomowe w tym roku to psychologia transportu oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego i psychodietetyka, na które rekrutacja już się zakończyła. Popularnością cieszą się także diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej, praktyczna psychologia społeczna, psychoonkologia – mówi Natalia Osica, rzeczniczka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

W kolejce do zapisów na psychologię transportu czeka się dwa lata, jest to związane z obowiązkiem przejścia rocznych studiów podyplomowych przez psychologów, którzy chcieliby zajmować się badaniami kierowców. – Nasi absolwenci otrzymują dyplom dwóch placówek edukacyjno-badawczych w dziedzinie psychologii – Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i Instytutu Transportu Samochodowego. Są przygotowani do wykonywania zawodu psychologa transportu. Dzięki zajęciom laboratoryjnym są obeznani z zasadami przeprowadzania badań psychologicznych według obowiązującej metodyki, potrafią opracowywać wyniki badań i przeprowadzać diagnozy – mówi dr Jadwiga Bąk, kierownik psychologii transportu. Rekrutacja na studia podyplomowe trwa do końca września lub wyczerpania limitu miejsc. Miejsca są jeszcze na nowych kierunkach studiów podyplomowych: na psychologii marketingu i psychologicznych podstawach budowania marki.

[srodtytul]Dla menedżerów[/srodtytul]

Pierwszy kierunek powstał dla praktyków, którzy chcą poprawić pozycję rynkową firmy. – Program jest tak skonstruowany, że prezentowany materiał będzie przydatny dla doradców politycznych i twórców strategii promocyjnych na potrzeby kampanii politycznych i medialnych – dodaje rzeczniczka. Słuchacze będą się uczyć m.in. zachowań konsumenckich, marketingu politycznego, będą wykłady dotyczące znaku towarowego i jego ochrony, zajęcia z psychologii w zastosowaniach rynkowych i z negocjacji w marketingu. Dlaczego warto studiować psychologię marketingu? – Przede wszystkim ze względu na podejście interdyscyplinarne, w którym słuchacze zapoznają się z nowoczesną wiedzą nie tylko z psychologii, lecz także z organizacji i zarządzania, marketingu gospodarczego i politycznego, rynków finansowych oraz prawa znaku towarowego w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej. Taka szeroka perspektywa daje solidne przygotowanie do pracy w nowoczesnych organizacjach, w których przechodzi się na nowatorskie sposoby zarządzania, uwzględniające ciągłe zmiany otoczenia firmy. Jest to szczególnie ważne w ciągle zmieniającej się sytuacji rynkowej, w której należy skutecznie radzić sobie z konkurencją – mówi prof. dr hab. Andrzej Falkowski, kierownik studium psychologia marketingu. Absolwenci tego kierunku są specjalistami w dziedzinie przeprowadzania i interpretowania danych z badań rynku, tworzenia metod wpływania na konsumentów, konstruowania reklam. Są ekspertami w mediach, instytutach badania opinii i rynku, agencjach reklamowych, PR i marketingowych, w bankowości, kancelariach adwokackich. Czesne za dwa semestry wynosi 6400 zł. Psychologiczne podstawy budowania marki to studia adresowane głównie do absolwentów zainteresowanych podjęciem pracy w działach marketingu, sprzedaży, komunikacji korporacyjnej, PR oraz komunikacji wewnętrznej w ramach HR. Dowiedzą się oni, jakie są narzędzia budowania marek i przekazów komercyjnych. Dwa semestry nauki są nieco tańsze niż poprzedni kierunek i kosztują 5500 zł.

[srodtytul]Dla przywódców [/srodtytul]

Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Centrum Badawczo-Edukacyjne Psychologia Biznesu organizują studia podyplomowe psychologia biznesu dla menedżerów. Najbliższa, 13. edycja studiów, rusza w październiku. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Studia istnieją od 2003 r. i cieszą się sporą popularnością. – Są to studia dla kierowników – mówi Piotr Zielonka z uczelni. Słuchacze dowiadują się m.in., jak racjonalnie podejmować decyzje, jak uniknąć błędów oceniania i podejmowania decyzji, przy szacowaniu i podejmowaniu ryzyka, jak budować stosunki w biznesie w zgodzie z zasadami psychologii. – Menedżer, który zdobędzie wiedzę z psychologii ekonomicznej, zrozumie rozmaite mechanizmy ludzkich zachowań, pozna psychologiczne aspekty zarządzania i inwestowania oraz mechanizmy działania reklamy. Chcemy pomóc osobom na kierowniczych stanowiskach zastosować w praktyce osiągnięcia współczesnej psychologii – dodaje Zielonka. Dwa semestry kosztują 6600 zł.

[srodtytul]Dla dziennikarzy[/srodtytul]

Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oferuje kilka kierunków studiów podyplomowych. Rekrutacja trwa od maja, a kończy się, gdy wszystkie miejsca będą już zajęte.W zależności od wybranego kierunku rekrutacja odbywa się na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej lub kolejności zgłoszeń. Wolne miejsca pozostały jeszcze na kierunkach: psychologia komunikacji medialnej, psychologia reklamy, diagnoza kliniczna dziecka i jego rodziny, psychologia sądowa oraz na kierunku psycholog i pedagog we współczesnej szkole. Studia na psychologii komunikacji medialnej dają podstawową wiedzę psychologiczną oraz socjologiczną, którą można wykorzystać w pracy dziennikarza, specjalisty od public relation czy realizatora programowego. Skierowane są głównie do osób pracujących lub współpracujących z mediami. Zajęcia prowadzone są przez znanych specjalistów, m.in. przez Ewę Czaczkowską, która prowadzi warsztaty prasowe, Małgorzatę Ziętkiewicz, która wykłada wiedzę o telewizji, Dorotę Zawadzką, która prowadzi warsztaty dotyczące mediów dla dzieci, Mariusza Staniszewskiego, prowadzącego zajęcia z portali internetowych. Nowością na tym kierunku są warsztaty poświęcone filmowi oraz kształtowaniu wizerunku osoby medialnej. Studia trwają rok i kosztują 6900 zł. Na psychologię reklamy zapisują się przede wszystkim osoby z branży reklamowej oraz pracownicy działów marketingu, agencji badawczych i domów mediowych. – Studia zaczynają się od wprowadzenia do psychologii reklamy, kolejne bloki zajęć służą rozwijaniu umiejętności związanych z pracą w trzech działach agencji reklamowej: w dziale strategii i badań reklamy, kreacji oraz obsługi klienta – mówi Dominika Świerżewska z sekretariatu studiów podyplomowych Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prawie wszystkie zajęcia mają charakter warsztatowy. Studia kosztują 8 tys. zł.

[srodtytul]Dla biegłych sądowych[/srodtytul]

Nowością na uniwersytecie są dwa kierunki dla psychologów współpracujących z wymiarem sprawiedliwości oraz dla specjalistów pracujących z dziećmi. Psychologia sądowa przygotowuje do pracy na stanowisku psychologa biegłego sądowego. – Zajęcia dają wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu psychopatologii i patologii społecznej, niezbędnych do przygotowania diagnozy psychologicznej na potrzeby wymiaru sprawiedliwości – dodaje Świerżewska. Są jeszcze wolne miejsca. Studia kosztują 5500 zł za dwa semestry.

Kolejną nowością jest kierunek diagnoza kliniczna dziecka i jego rodziny. Studia przeznaczone są dla psychologów pracujących z dziećmi. Słuchacze uaktualniają wiedzę na temat zaburzeń występujących u dzieci oraz opanowują umiejętności stosowania metod diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny. Szczególny nacisk położony jest na naukę stosowania klinicznych metod diagnozy oraz prawidłowego wnioskowania diagnostycznego na podstawie współczesnej wiedzy. Studia trwają trzy semestry i kosztują 7000 zł za całość.

W ofercie warszawskiej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej jest 26 kierunków studiów podyplomowych, w tym 12 z dziedziny psychologii. W roku akademickim 2009/2010 uczelnia oferuje cztery nowe kierunki, w tym dwa związane z psychologią: psychologię marketingu i psychologiczne podstawy budowania marki.

– Najchętniej wybierane kierunki podyplomowe w tym roku to psychologia transportu oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego i psychodietetyka, na które rekrutacja już się zakończyła. Popularnością cieszą się także diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej, praktyczna psychologia społeczna, psychoonkologia – mówi Natalia Osica, rzeczniczka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Pozostało 91% artykułu
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?