Specjaliści z dziedziny transportu, polityki, dietetyki

Coraz więcej kierunków studiów podyplomowych ma w programie elementy psychologii. Tego typu studia wybierają najczęściej dziennikarze, menedżerowie, biznesmeni, pracownicy agencji reklamowych i specjaliści od public relation. Chętnych nie brakuje. Niektórzy czekają nawet dwa lata, by się zapisać na wymarzony kierunek

Publikacja: 10.09.2009 14:10

Absolwenci psychologii przygotowani są m.in. do pracy klinicznej, prowadzenia terapii zajęciowej i i

Absolwenci psychologii przygotowani są m.in. do pracy klinicznej, prowadzenia terapii zajęciowej i indywidualnych sesji z pacjentami

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

W ofercie warszawskiej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej jest 26 kierunków studiów podyplomowych, w tym 12 z dziedziny psychologii. W roku akademickim 2009/2010 uczelnia oferuje cztery nowe kierunki, w tym dwa związane z psychologią: psychologię marketingu i psychologiczne podstawy budowania marki.

– Najchętniej wybierane kierunki podyplomowe w tym roku to psychologia transportu oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego i psychodietetyka, na które rekrutacja już się zakończyła. Popularnością cieszą się także diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej, praktyczna psychologia społeczna, psychoonkologia – mówi Natalia Osica, rzeczniczka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

W kolejce do zapisów na psychologię transportu czeka się dwa lata, jest to związane z obowiązkiem przejścia rocznych studiów podyplomowych przez psychologów, którzy chcieliby zajmować się badaniami kierowców. – Nasi absolwenci otrzymują dyplom dwóch placówek edukacyjno-badawczych w dziedzinie psychologii – Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i Instytutu Transportu Samochodowego. Są przygotowani do wykonywania zawodu psychologa transportu. Dzięki zajęciom laboratoryjnym są obeznani z zasadami przeprowadzania badań psychologicznych według obowiązującej metodyki, potrafią opracowywać wyniki badań i przeprowadzać diagnozy – mówi dr Jadwiga Bąk, kierownik psychologii transportu. Rekrutacja na studia podyplomowe trwa do końca września lub wyczerpania limitu miejsc. Miejsca są jeszcze na nowych kierunkach studiów podyplomowych: na psychologii marketingu i psychologicznych podstawach budowania marki.

[srodtytul]Dla menedżerów[/srodtytul]

Pierwszy kierunek powstał dla praktyków, którzy chcą poprawić pozycję rynkową firmy. – Program jest tak skonstruowany, że prezentowany materiał będzie przydatny dla doradców politycznych i twórców strategii promocyjnych na potrzeby kampanii politycznych i medialnych – dodaje rzeczniczka. Słuchacze będą się uczyć m.in. zachowań konsumenckich, marketingu politycznego, będą wykłady dotyczące znaku towarowego i jego ochrony, zajęcia z psychologii w zastosowaniach rynkowych i z negocjacji w marketingu. Dlaczego warto studiować psychologię marketingu? – Przede wszystkim ze względu na podejście interdyscyplinarne, w którym słuchacze zapoznają się z nowoczesną wiedzą nie tylko z psychologii, lecz także z organizacji i zarządzania, marketingu gospodarczego i politycznego, rynków finansowych oraz prawa znaku towarowego w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej. Taka szeroka perspektywa daje solidne przygotowanie do pracy w nowoczesnych organizacjach, w których przechodzi się na nowatorskie sposoby zarządzania, uwzględniające ciągłe zmiany otoczenia firmy. Jest to szczególnie ważne w ciągle zmieniającej się sytuacji rynkowej, w której należy skutecznie radzić sobie z konkurencją – mówi prof. dr hab. Andrzej Falkowski, kierownik studium psychologia marketingu. Absolwenci tego kierunku są specjalistami w dziedzinie przeprowadzania i interpretowania danych z badań rynku, tworzenia metod wpływania na konsumentów, konstruowania reklam. Są ekspertami w mediach, instytutach badania opinii i rynku, agencjach reklamowych, PR i marketingowych, w bankowości, kancelariach adwokackich. Czesne za dwa semestry wynosi 6400 zł. Psychologiczne podstawy budowania marki to studia adresowane głównie do absolwentów zainteresowanych podjęciem pracy w działach marketingu, sprzedaży, komunikacji korporacyjnej, PR oraz komunikacji wewnętrznej w ramach HR. Dowiedzą się oni, jakie są narzędzia budowania marek i przekazów komercyjnych. Dwa semestry nauki są nieco tańsze niż poprzedni kierunek i kosztują 5500 zł.

[srodtytul]Dla przywódców [/srodtytul]

Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Centrum Badawczo-Edukacyjne Psychologia Biznesu organizują studia podyplomowe psychologia biznesu dla menedżerów. Najbliższa, 13. edycja studiów, rusza w październiku. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Studia istnieją od 2003 r. i cieszą się sporą popularnością. – Są to studia dla kierowników – mówi Piotr Zielonka z uczelni. Słuchacze dowiadują się m.in., jak racjonalnie podejmować decyzje, jak uniknąć błędów oceniania i podejmowania decyzji, przy szacowaniu i podejmowaniu ryzyka, jak budować stosunki w biznesie w zgodzie z zasadami psychologii. – Menedżer, który zdobędzie wiedzę z psychologii ekonomicznej, zrozumie rozmaite mechanizmy ludzkich zachowań, pozna psychologiczne aspekty zarządzania i inwestowania oraz mechanizmy działania reklamy. Chcemy pomóc osobom na kierowniczych stanowiskach zastosować w praktyce osiągnięcia współczesnej psychologii – dodaje Zielonka. Dwa semestry kosztują 6600 zł.

[srodtytul]Dla dziennikarzy[/srodtytul]

Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oferuje kilka kierunków studiów podyplomowych. Rekrutacja trwa od maja, a kończy się, gdy wszystkie miejsca będą już zajęte.W zależności od wybranego kierunku rekrutacja odbywa się na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej lub kolejności zgłoszeń. Wolne miejsca pozostały jeszcze na kierunkach: psychologia komunikacji medialnej, psychologia reklamy, diagnoza kliniczna dziecka i jego rodziny, psychologia sądowa oraz na kierunku psycholog i pedagog we współczesnej szkole. Studia na psychologii komunikacji medialnej dają podstawową wiedzę psychologiczną oraz socjologiczną, którą można wykorzystać w pracy dziennikarza, specjalisty od public relation czy realizatora programowego. Skierowane są głównie do osób pracujących lub współpracujących z mediami. Zajęcia prowadzone są przez znanych specjalistów, m.in. przez Ewę Czaczkowską, która prowadzi warsztaty prasowe, Małgorzatę Ziętkiewicz, która wykłada wiedzę o telewizji, Dorotę Zawadzką, która prowadzi warsztaty dotyczące mediów dla dzieci, Mariusza Staniszewskiego, prowadzącego zajęcia z portali internetowych. Nowością na tym kierunku są warsztaty poświęcone filmowi oraz kształtowaniu wizerunku osoby medialnej. Studia trwają rok i kosztują 6900 zł. Na psychologię reklamy zapisują się przede wszystkim osoby z branży reklamowej oraz pracownicy działów marketingu, agencji badawczych i domów mediowych. – Studia zaczynają się od wprowadzenia do psychologii reklamy, kolejne bloki zajęć służą rozwijaniu umiejętności związanych z pracą w trzech działach agencji reklamowej: w dziale strategii i badań reklamy, kreacji oraz obsługi klienta – mówi Dominika Świerżewska z sekretariatu studiów podyplomowych Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prawie wszystkie zajęcia mają charakter warsztatowy. Studia kosztują 8 tys. zł.

[srodtytul]Dla biegłych sądowych[/srodtytul]

Nowością na uniwersytecie są dwa kierunki dla psychologów współpracujących z wymiarem sprawiedliwości oraz dla specjalistów pracujących z dziećmi. Psychologia sądowa przygotowuje do pracy na stanowisku psychologa biegłego sądowego. – Zajęcia dają wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu psychopatologii i patologii społecznej, niezbędnych do przygotowania diagnozy psychologicznej na potrzeby wymiaru sprawiedliwości – dodaje Świerżewska. Są jeszcze wolne miejsca. Studia kosztują 5500 zł za dwa semestry.

Kolejną nowością jest kierunek diagnoza kliniczna dziecka i jego rodziny. Studia przeznaczone są dla psychologów pracujących z dziećmi. Słuchacze uaktualniają wiedzę na temat zaburzeń występujących u dzieci oraz opanowują umiejętności stosowania metod diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny. Szczególny nacisk położony jest na naukę stosowania klinicznych metod diagnozy oraz prawidłowego wnioskowania diagnostycznego na podstawie współczesnej wiedzy. Studia trwają trzy semestry i kosztują 7000 zł za całość.

W ofercie warszawskiej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej jest 26 kierunków studiów podyplomowych, w tym 12 z dziedziny psychologii. W roku akademickim 2009/2010 uczelnia oferuje cztery nowe kierunki, w tym dwa związane z psychologią: psychologię marketingu i psychologiczne podstawy budowania marki.

– Najchętniej wybierane kierunki podyplomowe w tym roku to psychologia transportu oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego i psychodietetyka, na które rekrutacja już się zakończyła. Popularnością cieszą się także diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej, praktyczna psychologia społeczna, psychoonkologia – mówi Natalia Osica, rzeczniczka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Pozostało 91% artykułu
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?