W ofercie warszawskiej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej jest 26 kierunków studiów podyplomowych, w tym 12 z dziedziny psychologii. W roku akademickim 2009/2010 uczelnia oferuje cztery nowe kierunki, w tym dwa związane z psychologią: psychologię marketingu i psychologiczne podstawy budowania marki.
– Najchętniej wybierane kierunki podyplomowe w tym roku to psychologia transportu oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego i psychodietetyka, na które rekrutacja już się zakończyła. Popularnością cieszą się także diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej, praktyczna psychologia społeczna, psychoonkologia – mówi Natalia Osica, rzeczniczka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
W kolejce do zapisów na psychologię transportu czeka się dwa lata, jest to związane z obowiązkiem przejścia rocznych studiów podyplomowych przez psychologów, którzy chcieliby zajmować się badaniami kierowców. – Nasi absolwenci otrzymują dyplom dwóch placówek edukacyjno-badawczych w dziedzinie psychologii – Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i Instytutu Transportu Samochodowego. Są przygotowani do wykonywania zawodu psychologa transportu. Dzięki zajęciom laboratoryjnym są obeznani z zasadami przeprowadzania badań psychologicznych według obowiązującej metodyki, potrafią opracowywać wyniki badań i przeprowadzać diagnozy – mówi dr Jadwiga Bąk, kierownik psychologii transportu. Rekrutacja na studia podyplomowe trwa do końca września lub wyczerpania limitu miejsc. Miejsca są jeszcze na nowych kierunkach studiów podyplomowych: na psychologii marketingu i psychologicznych podstawach budowania marki.
[srodtytul]Dla menedżerów[/srodtytul]
Pierwszy kierunek powstał dla praktyków, którzy chcą poprawić pozycję rynkową firmy. – Program jest tak skonstruowany, że prezentowany materiał będzie przydatny dla doradców politycznych i twórców strategii promocyjnych na potrzeby kampanii politycznych i medialnych – dodaje rzeczniczka. Słuchacze będą się uczyć m.in. zachowań konsumenckich, marketingu politycznego, będą wykłady dotyczące znaku towarowego i jego ochrony, zajęcia z psychologii w zastosowaniach rynkowych i z negocjacji w marketingu. Dlaczego warto studiować psychologię marketingu? – Przede wszystkim ze względu na podejście interdyscyplinarne, w którym słuchacze zapoznają się z nowoczesną wiedzą nie tylko z psychologii, lecz także z organizacji i zarządzania, marketingu gospodarczego i politycznego, rynków finansowych oraz prawa znaku towarowego w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej. Taka szeroka perspektywa daje solidne przygotowanie do pracy w nowoczesnych organizacjach, w których przechodzi się na nowatorskie sposoby zarządzania, uwzględniające ciągłe zmiany otoczenia firmy. Jest to szczególnie ważne w ciągle zmieniającej się sytuacji rynkowej, w której należy skutecznie radzić sobie z konkurencją – mówi prof. dr hab. Andrzej Falkowski, kierownik studium psychologia marketingu. Absolwenci tego kierunku są specjalistami w dziedzinie przeprowadzania i interpretowania danych z badań rynku, tworzenia metod wpływania na konsumentów, konstruowania reklam. Są ekspertami w mediach, instytutach badania opinii i rynku, agencjach reklamowych, PR i marketingowych, w bankowości, kancelariach adwokackich. Czesne za dwa semestry wynosi 6400 zł. Psychologiczne podstawy budowania marki to studia adresowane głównie do absolwentów zainteresowanych podjęciem pracy w działach marketingu, sprzedaży, komunikacji korporacyjnej, PR oraz komunikacji wewnętrznej w ramach HR. Dowiedzą się oni, jakie są narzędzia budowania marek i przekazów komercyjnych. Dwa semestry nauki są nieco tańsze niż poprzedni kierunek i kosztują 5500 zł.