Student: w zamian za stypendium godzę się na pracę fizyczną

Bartosz Abram, student zarządzania w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu

Publikacja: 24.11.2010 03:28

[b]Rz: Nie obawiałeś się podpisania zobowiązania, że za stypendium będziesz musiał po licencjacie pracować w hipermarkecie?[/b]

Bartosz Abram: Nie. Wychodzę z założenia, że to zobowiązanie dwustronne. Ryzyko ponosi i firma, i ja. Bo jeśli będę się źle czuł w tym, co robię, to firma i tak musi mi zapewnić dwuletni angaż. Choć na razie jestem zadowolony z mojego wyboru.

[b]Skąd decyzja o zostaniu stypendystą programu Metro Student?[/b]

Pochodzę z województwa kujawsko-pomorskiego, gdzie jest duże bezrobocie. Mam starsze rodzeństwo i widzę, że wykształcenie wcale nie gwarantuje pracy. Nie planowałem więc pójścia na dzienne studia. Myślałem raczej o znalezieniu jakiejś pracy po liceum ogólnokształcącym i studiowaniu zaocznie, żeby szybko się usamodzielnić i nie obciążać rodziny. Rozważałem studiowanie rachunkowości albo finansów. Zarządzanie jest temu bliskie, więc pomyślałem, że mogę spróbować.

[b]Co cię przekonało?[/b]

Perspektywa praktyk na studiach. I to, że szybko po skończeniu nauki mogę rozpocząć pracę. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie jestem zależny od sytuacji na rynku pracy.

[b]Nie przeszkadza, że firma ma ci wyznaczyć miejsce pracy?[/b]

Wrocław też był dla mnie niewiadomą, więc przeniesienie się do innego miasta nie będzie większym problemem. Traktuję to jako wyzwanie.

[b]Liczysz się z tym, że po studiach będziesz też pracował fizycznie?[/b]

Mamy być zatrudnieni na stanowiskach kierowniczych, ale pracy biurowej będzie bardzo mało. Wiem, że czeka mnie praca fizyczna, np. wykładanie towaru na półkach. Godzę się na to.

[b]Nie czujesz się jak pracownik kupowany przez dużą firmę do pracy, którą mało kto chce wykonywać?[/b]

Jeśli chce się coś osiągnąć w tej branży, trzeba poznać tę pracę od podstaw. Na praktykach wakacyjnych wykonywaliśmy zwykłą fizyczną pracę w sklepie i widzę, że każdy kierownik powinien wiedzieć, na czym to polega.

[i]—rozmawiała Renata Czeladko[/i]

Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego