Polacy najlepsi w Europie w marketingowym googlowaniu

Studenci Szkoły Głównej Handlowej po raz trzeci z rzędu zwyciężyli w konkursie Google Online Marketing Challenge w Europie. Są jednym z pięciu najlepszych zespołów globalnie.

Aktualizacja: 26.08.2011 12:42 Publikacja: 26.08.2011 12:39

Polacy najlepsi w Europie w marketingowym googlowaniu

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych, a jednocześnie corocznym ćwiczeniem z zakresu marketingu internetowego. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords.

Zespoły mają za zadanie nawiązanie współpracy z lokalną firmą, opracowanie dla niej strategii marketingowej w internecie i przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej AdWords za kwotę 200 USD, udowadniając, że przy tak niskim budżecie można w określonym czasie osiągnąć wymierne cele marketingowe. Uczestnicy, działający w maksymalnie sześcioosobowych zespołach, przygotowywali dwa raporty zawierające analizę działań firmy oraz konkurencji, audyt użyteczności strony internetowej oraz zalecali działania marketingowe na przyszłość.

Tegoroczna zwycięska drużyna Szkoły Głównej Handlowej to Anna Bowżyk, Marcin Pogroszewski, Łukasz Lewandowski i Karol Chilimoniuk. Opiekunem naukowym grupy był dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH.

Zespół wzorcowo przeprowadził kampanię firmy Adrenalina Park z Dolnego Śląska (www. adrenalina-park. pl). Celem projektu było poinformowanie potencjalnych klientów o ofercie oraz skłonienie ich do odwiedzenia strony www i rejestracji w celu uzyskania kuponu zniżkowego. W trakcie trzytygodniowej kampanii w wyszukiwarce komunikat reklamowy wyświetlony został 20 tysiącom osób, z czego co dziesiąta przeszła na stronę firmy, a 160 osób zarejestrowało się, aby otrzymać kupon zniżkowy.

Decyzję o wyborze najlepszych drużyn podjęło jury złożone z autorytetów akademickich reprezentujących renomowane światowe uczelnie. W tegorocznej rywalizacji wzięło udział 15 tysięcy uczestników z 70 krajów, tworzących w sumie 3082 zespoły. Światowym zwycięzcą tegorocznej edycji jest zespół z Uniwersytetu Houston w Stanach Zjednoczonych.

Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?