Władze Białegostoku rekomendują nauczanie HiT bez podręcznika

Władze miasta Białystok w piśmie skierowanym do dyrektorów państwowych szkół ponadpodstawowych podkreślają, że wybór podręczników należy do dyrektorów szkół po konsultacjach z nauczycielami i rodzicami.

Publikacja: 22.08.2022 17:34

Władze Białegostoku rekomendują nauczanie HiT bez podręcznika

Foto: PAP, Leszek Szymański

amk

W piśmie, podpisanym przez Zastępcę Prezydenta Miasta Białegostoku Rafała Rudnickiego, władze przypominają, że od 1 września w szkołach ponadpodstawowych wiedzę o społeczeństwie zastąpi   przedmiot Historia i teraźniejszość.

"Jednak treści zawarte w podręczniku do ww. przedmiotu Historia i teraźniejszość autorstwa Wojciecha Roszkowskiego, czyli jedynego do tej pory zaakceptowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, wywołują ogromne oburzenie u tych wszystkich, którzy mieli okazję się z nimi zapoznać" - czytamy.

Czytaj więcej

Kolejny podręcznik do HiT. Czworo autorów ma alternatywę wobec książki Roszkowskiego

Władze Białegostoku przypominają, że decyzje dotycząca  podręczników należą do dyrektorów szkół, którzy dokonują wyboru z propozycji złożonych przez zespoły nauczycieli, po zasięgnięciu opinii rad pedagogicznych i rad rodziców.

Włodarze miasta wyrażają nadzieję, że do 1 września Ministerstwo Edukacji dopuści do użytku dwa inne podręczniki do nowego przedmiotu.

"Jeśli tak się nie stanie, to informuję, że nauczyciele mogą prowadzić ww. przedmiot bez pomocy podręcznika, co rekomenduję w imieniu miasta Białystok" - pisze wiceprezydent Rudnicki. "Tym bardziej, że uczniowie szkół ponadpodstawowych są świadkami dyskusji na temat kontrowersji, jakie budzi książka prof. Roszkowskiego, a to z pewnością nie wpływa korzystnie na ich nastawienie do nowego przedmiotu i tego podręcznika" - dodaje.

Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?