Dąbrowska: Oświata potrzebuje spokojnych reform

Referendum na temat zmian w edukacji raczej nie będzie. PiS uważa, że reforma już się toczy i na zapytanie obywateli jest za późno.

Aktualizacja: 28.04.2017 18:52 Publikacja: 27.04.2017 20:24

Dąbrowska: Oświata potrzebuje spokojnych reform

Foto: Fotorzepa

Ale czy to oznacza, że nie ma już żadnych przeszkód na drodze do wprowadzenia zmian? Nie. I w sferze organizacyjnej, i propagandowej problemy dopiero się zaczynają.

Opinie na temat likwidacji gimnazjów i wprowadzenia ośmioklasowej podstawówki są coraz bardziej krytyczne. Według sondażu przeprowadzonego dla Faktów TVN 55 proc. pytanych twierdzi, że referendum edukacyjne powinno się odbyć. 36 proc. jest zdania, że nie jest ono potrzebne. To przekłada się na opinie dotyczące istoty całej reformy. Wygląda na to, że społeczeństwo nie pozostało głuche na argumenty części rodziców i nauczycieli, zarzucających MEN zbytni pośpiech i błędy w przyjętych założeniach. To nastawienie może się zmienić, gdyby okazało się, że wszystko przebiega jednak gładko i bez przeszkód. Ale kolejna zmiana opinii może się dokonać najwcześniej za rok, kiedy pierwszy reformowany rocznik będzie odbierać świadectwa. Ale na razie nie ma co liczyć na to, że sympatia dla minister Zalewskiej i jej koncepcji szybko się odbuduje.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?