Polska szkoła musi się zmienić

Rozmowa z prof. Aleksandrem Nalaskowskim, pedagogiem z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

Aktualizacja: 04.09.2017 11:18 Publikacja: 03.09.2017 19:05

Prof. Aleksander Nalaskowski, pedagog z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Prof. Aleksander Nalaskowski, pedagog z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Foto: Rzeczpospolita, Roman Bosiacki

Rzeczpospolita: W poniedziałek dzieci wracają do szkół. Będzie to pierwszy rok szkolny po reformie edukacji: bez pierwszej klasy gimnazjum, za to z siódmą – a w przyszłym roku także ósmą – klasą szkoły podstawowej. Czy to recepta na słabą kondycję polskiego szkolnictwa?

Prof. Aleksander Nalaskowski: Odpowiedź poznamy dopiero za 7–8 lat. Możemy jednak skorzystać z doświadczeń akademickich, z których wynika, że gimnazja to ślepa uliczka. Młodzież jest fatalnie przygotowana do studiów. Urwano rok szkołom licealnym, co skierowało uwagę liceów na przygotowanie do matury. Słowem, liceum przestało być małą akademią. Doszło do tego, że na studia przychodzą funkcjonalni analfabeci.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama