Jak znaleźć talenty wśród zagubionych uczniów

Jakość nauczania w szkołach zależy przede wszystkim od nauczycieli, którzy nie są ani dobrze opłacani, ani odpowiednio doceniani przez społeczeństwo – takie wnioski płyną z debaty*, która odbyła się pod patronatem „Rzeczpospolitej”.

Publikacja: 12.10.2021 17:03

Jak znaleźć talenty wśród zagubionych uczniów

Foto: shutterstock

- Szkoła to przede wszystkim nauczyciel, a poziom płac w oświacie powoduje, że sztuką jest znalezienie nie tyle dobrego, co jakiegokolwiek nauczyciela – opisywał obecną sytuację Bogdan Wróbel, dyrektor Liceum Niepublicznego Ogólnokształcącego nr 40 w Warszawie, prezes Fundacji Nauka i Wiedza, twórca portalu Edukator.pl.

Opinię tę potwierdził dr Karol Dudek-Różycki, pracownik Wydziału Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego i nauczyciel w jednym krakowskich liceów, autor prac naukowych w zakresie dydaktyki chemii: - Tak mało się płaci, że nie ma skąd brać nauczycieli. Nawet jeśli uda się ich znaleźć, nie zawsze pracują na odpowiednim poziomie, bo z różnych względów zmuszeni są do nauczania przedmiotów, w których nie są mają odpowiedniego wykształcenia.

Pozostało 91% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?