Reklama
Rozwiń

Egzaminy w gimnazjach

Uczniowie wychodzili zadowoleni. Zadania z części humanistycznej nie były trudne.

Aktualizacja: 27.04.2010 15:12 Publikacja: 27.04.2010 10:11

Ostatnie chwile przed egzaminem

Ostatnie chwile przed egzaminem

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Uczniowie spodziewali się pytań z „Krzyżaków” i Biblii. Zostali zaskoczeni, ale i ucieszeni tematem rozprawki. Musieli wyjaśnić czy trudno wybrać szkołę ponadgimnazjalną. – Trudno, bo rodzice, koledzy podsuwają różne rozwiązania – przyznali zgodnie Daniel Kasprowicz i Katarzyna Chałaj ze Gimnazjum nr 40 w Łodzi. – Ale temat nas ucieszył, bo można było zawrzeć w nim własne przemyślenia.

Uczniowie podzielili się, Daniel napisał o wyborach gimnazjalistów, a Kasia zdecydowała się opowiedzieć o własnych rozterkach. W ich przypadku wybór kolejnej szkoły na padł Liceum Ogólnokształcące, znajdujące się w pobliżu miejsca zamieszkania. – Mama namawiała mnie na inne, bardziej renomowane – opowiada Daniel. – Nie zdecydowałem się, bo nie chcę dojeżdżać.

W części zamkniętej zaskoczyły oboje pytania dotyczące obrazu z czasów Króla Salomona. – Nie plastyce uczyliśmy się rysować, a nie interpretować obrazy, dlatego pytania sprawiły nam trudność. Oprócz Biblii pytano także o Juranda ze Spychowa. – Tego się spodziewaliśmy, bo przecież jest 600. rocznica bitwy grunwaldzkiej – mówią zgodnie Dawid Kornacki i Filip Wawer ze Szkoły Mistrzostwa Sportowego im. Kazimierza Górskiego w Łodzi. – Dlatego „Krzyżaków” omówiliśmy bardzo dokładnie.

[ramka]Egzamin dla prawie 450 tys. uczniów III klas z około 7 tys. gimnazjów w całym kraju rozpoczął się o godz. 9. Trwał dwie godziny, dla uczniów z dysfunkcjami (np. dysleksją) jego czas mógł być wydłużony o dodatkową godzinę.

Arkusze testu rozwiązywanego przez gimnazjalistów zostały opublikowane na stronie internetowej [link=http://www.cke.edu.pl]www.cke.edu.pl[/link].

Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia szkoły. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie mógł do niego przystąpić, będzie musiał napisać go w dodatkowym terminie w czerwcu.

Jutro uczniowie będą pisać test z wiedzy matematyczno-przyrodniczej, a w czwartek - test z języka obcego.

Wtorek, środa i czwartek są w gimnazjach dniami wolnymi od lekcji.[/ramka]

Uczniowie spodziewali się pytań z „Krzyżaków” i Biblii. Zostali zaskoczeni, ale i ucieszeni tematem rozprawki. Musieli wyjaśnić czy trudno wybrać szkołę ponadgimnazjalną. – Trudno, bo rodzice, koledzy podsuwają różne rozwiązania – przyznali zgodnie Daniel Kasprowicz i Katarzyna Chałaj ze Gimnazjum nr 40 w Łodzi. – Ale temat nas ucieszył, bo można było zawrzeć w nim własne przemyślenia.

Uczniowie podzielili się, Daniel napisał o wyborach gimnazjalistów, a Kasia zdecydowała się opowiedzieć o własnych rozterkach. W ich przypadku wybór kolejnej szkoły na padł Liceum Ogólnokształcące, znajdujące się w pobliżu miejsca zamieszkania. – Mama namawiała mnie na inne, bardziej renomowane – opowiada Daniel. – Nie zdecydowałem się, bo nie chcę dojeżdżać.

Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku