W Gimnazjum nr 14 w Kielcach odbyła się wczoraj burzliwa dyskusja nauczycieli, jakie tematy pracy zespołowej zaproponować uczniom.
Do końca listopada nauczyciele wszystkich gimnazjów mają bowiem podać gimnazjalistom i ich rodzicom zestaw problemów, które mają być rozwiązane przez uczniów do czasu zakończenia gimnazjum.
Od zaangażowania się w wykonanie takiego zadania będzie zależeć ocena z zachowania. Temat, nad jakim uczeń pracował w grupie, będzie też wpisany na świadectwie.
– Chcielibyśmy dać możliwość wyboru między zagadnieniami z przedmiotów humanistycznych i matematyczno-przyrodniczych – mówi Mirosława Banak, dyrektor Gimnazjum nr 14 w Kielcach. – Dobór tematów jest ważny, bo praca nad rozwiązaniem jakiegoś problemu często daje szansę pokazania się z dobrej strony uczniom, którzy nie zawsze uczą się wszystkiego od linijki do linijki.
Obowiązkową pracę gimnazjalistów w zespołach nad tzw. projektami edukacyjnymi wprowadziła w tym roku minister edukacji Katarzyna Hall. Według MEN bowiem szkoły zbyt mało uwagi poświęcały rozwijaniu umiejętności współpracy.