Zasady Rankingu Niepublicznych Uczelni Licencjackich/Inżynierskich oraz Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych 2011

Ze względu na specyfikę niepublicznych uczelni licencjackich (inżynierskich) wykorzystano w tym rankingu nieco odmienne kryteria niż w przypadku rankingu ogólnego.

Publikacja: 19.05.2011 01:01

Zachowując pięć grup kryteriów: prestiż (z wagą 20 proc.), siłę naukową (35 proc.), warunki studiowania (38 proc.), innowacyjność (2 proc.) oraz umiędzynarodowienie (5 proc.) odmiennie określono kryteria cząstkowe. Według tych samych zasad opracowany został Ranking Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych 2011.

Prestiż 20 proc.

Siła naukowa 35 proc.

Przyjęto, że miarą siły naukowej uczelni są:

Warunki studiowania 38 proc.

W rankingu wzięto także pod uwagę warunki studiowania, gdyż informacja o nich może mieć wpływ na wybór uczelni. Na warunki te składają się:

Innowacyjność 2 proc.

Umiędzynarodowienie 5

proc.

Przy ocenie umiędzynarodowienia studiów brano pod uwagę następujące kryteria:

Uwaga:

W Rankingu Niepublicznych Uczelni Licencjackich (Inżynierskich) oraz Rankingu Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych 2011 uwzględniono szkoły wyższe, które mają przynajmniej dwa roczniki absolwentów i wzięły udział w badaniach ankietowych. W przypadku uczelnie niepublicznych opublikowano 50 najlepszych w zestawieniu.

 

Zachowując pięć grup kryteriów: prestiż (z wagą 20 proc.), siłę naukową (35 proc.), warunki studiowania (38 proc.), innowacyjność (2 proc.) oraz umiędzynarodowienie (5 proc.) odmiennie określono kryteria cząstkowe. Według tych samych zasad opracowany został Ranking Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych 2011.

Prestiż 20 proc.

Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?