Strajk nauczycieli. Rząd liczy, że związkowcy zmienią stanowisko

Szef Kancelarii Premiera Michał Dworczyk powiedział, że ma nadzieję na zmianę stanowiska ZNP i FZZ w sprawie udziału w piątkowych obradach okrągłego stołu.

Aktualizacja: 24.04.2019 06:24 Publikacja: 23.04.2019 20:59

Strajk nauczycieli. Rząd liczy, że związkowcy zmienią stanowisko

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Rutkowski

Związek Nauczycielstwa Polskiego i Forum Związków Zawodowych nie wezmą udziału w "oświatowym" okrągłym stole. Jak wyjaśniono na konferencji prasowej, "formuła zaproponowana przez rząd jest nieznana i niewyjaśniona".

- Oczekujemy, że to będzie poważna debata organizowana przez prezydenta w ramach Rady Dialogu Społecznego - ogłoszono. - Zdecydowanie bliższa nam jest formuła, którą ZNP inicjował w 2008 r. i wspólnie z prezydentem Lechem Kaczyńskim ją przeprowadził - powiedział Sławomir Broniarz.

W rozmowie z TVP Info szef Kancelarii Premiera powiedział, że liczy na zmianę stanowiska związkowców. W innym wypadku to by oznaczało, że centrale związkowe same chcą wykluczyć się z dialogu na temat przyszłości oświaty polskiej, odciąć się od rozmów na temat uczniów, na temat sytuacji nauczycieli".

Zdaniem Michała Dworczyka szef ZNP powinien zwrócić się do Kancelarii Premiera, jeśli ma jakiekolwiek wątpliwości w sprawie planowanego okrągłego stołu.

W podobnym tonie wypowiedziała się rzeczniczka rządu Joanna Kopcińska. - Najważniejsze są teraz matury, maturzyści, trzymamy kciuki za ich wyniki - powiedziała. 

- Jeżeli pan Broniarz nie chce rozmawiać w szerokim gronie ekspertów, w środowisku nauczycieli, to jest pytanie z kim i gdzie chce rozmawiać, żeby zakończyć spór, żeby rozwiązać problemy, które zgłasza - kontynuowała.

Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?