Obok doświadczonych wykładowców na prywatnych uczelniach zajęcia coraz częściej prowadzą osoby znane z telewizji, kolorowych gazet czy blogosfery. - To jedna z form promocji wyższych uczelni - uważa psycholog społeczny.
Viamoda Industrial Szkoła Wyższa w Warszawie kilka dni temu poinformowała na swojej stronie internetowej, że wykładowcą została u niej córka premiera Donalda Tuska - Katarzyna, założycielka bloga modowego Makelifeeasier.pl.
W rankingu branżowego miesięcznika „Press”, którego wyniki opublikowano we wrześniowym numerze, Makelifeeasier.pl został zakwalifikowany na ósmym miejscu wśród blogów modowych w Polsce.
- Katarzyna Tusk będzie prowadzić warsztaty dotyczące mediów społecznościowych w branży fashion - mówi dr Piotr Stefaniuk, rektor Viamoda Industrial. Podkreśla, że dotychczasowe sukcesy córki premiera w blogosferze oraz grono kilkudziesięciu tysięcy wiernych sympatyków pokazują, że Katarzyna Tusk doskonale zarządza swoim blogiem, który na rynku stanowi już markę samą w sobie.
- W branży odzieżowej w Polsce i na świecie standardem stało się zapraszanie do współpracy blogerek i blogerów, ponieważ stanowią oni jedną z najbardziej opiniotwórczych grup. Liczba sympatyków poszczególnych blogów często znacznie przewyższa liczbę czytelników tradycyjnych magazynów o modzie - tłumaczy rektor VMI. Dodaje, że od współpracy z blogerami nie odżegnują się takie ikony mody jak Karl Lagerfeld, a z polskiego rynku chociażby duet Paprocki & Brzozowski.