Homoseksualiści pukają do szkół

Środowiska gejowskie od lat próbowały uzyskać wpływ na szkolną edukację w Polsce. Teraz odnoszą pierwsze sukcesy

Publikacja: 28.03.2013 01:42

Prof. Bogdan Chazan, wybitny położnik i ginekolog, a także recenzent podręczników, opisuje nam przebieg jednego z seminariów organizowanych przez Ministerstwo Edukacji. Recenzenci opiniujący szkolne podręczniki mają obowiązek uczestniczyć w takich spotkaniach.

Inny z recenzentów ks. dr Józef Augustyn przekonuje, że zauważył naciski środowisk LGBT (lesbijki, geje, biseksualiści, osoby transpłciowe) na MEN już w 2010 r. Domagały się one skreślenia z listy jednego z podręczników do wychowania do życia w rodzinie.

– Wtedy podręcznik nie został odrzucony. Jak dzisiaj reaguje MEN na naciski LGBT – nie mam takiej wiedzy – napisał nam ks. Augustyn.

Zapytaliśmy o to Ministerstwo Edukacji, ale nie odpowiedziało na nasze pytania.

W projekcie listu do Agnieszki Kozłowskiej-Rajewicz, pełnomocnika rządu ds. równego traktowania („Rz" dotarła do treści tego pisma), minister edukacji Krystyna Szumilas zapewnia, że dalej będzie prowadzić szkolenia dla rzeczoznawców  o tematyce równości płci i przeciwdziałaniu stereotypom.

MEN prowadzi wykłady dla recenzentów o tym, że płeć to zjawisko przejściowe

Kozłowska-Rajewicz w rozmowie z „Rz" przyznaje, że  w tych kwestiach jest w kontakcie z minister edukacji.

Działania środowisk LGBT nie ograniczają się do Ministerstwa Edukacji Narodowej. Zlecony przez Fundację Batorego, a wykonany przez stowarzyszenie Pracownia Różnorodności raport „Szkoła milczenia" podważa zawarte w funkcjonujących na rynku podręcznikach wartości dotyczące małżeństwa i rodziny. Opisuje je z ironią i etykietuje jako katolickie. Raport trafił do parlamentarzystów, MEN i jego rzeczoznawców.

W szkołach zmiany próbowano wprowadzić już w 2006 r. Przez homoseksualną propagandę stanowisko stracił wówczas Mirosław Sielatycki, szef Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli. Zdymisjonował go minister edukacji Roman Giertych.

O kulisach tamtej decyzji opowiedział nam ówczesny wiceszef MEN Mirosław Orzechowski.

Poszło o „Kompas", publikację rekomendowaną przez Radę Europy. Był to  przewodnik dla nauczycieli, który miał być wysłany do wszystkich szkół w kraju. Wcześniej trafił jednak pod lupę urzędników MEN.

– W „Kompasie" znajdowały się mikroscenariusze do prowadzenia zajęć. Niektóre były promocją homoseksualizmu w czystej postaci. Jeden polegał na tym, że do klasy zapraszany jest przedstawiciel mniejszości seksualnej, który miał opowiadać o tym, jak państwo łamie jego prawa, np. ograniczając mu możliwość adoptowania dzieci – opowiada Orzechowski.

Dodaje, że także wtedy mniejszości seksualne próbowały wywierać na resort edukacji presję dotyczącą zmian podręczników czy lektur szkolnych.

– Mieliśmy, choć nie była to reguła, sygnały o tym, że te środowiska próbowały bezpośrednio przenikać do szkół. Pod płaszczykiem np. rozdawania prezerwatyw wręczali uczniom ulotki promujące stowarzyszenia homoseksualne – mówi Orzechowski.

Jak takie działania się kończą, najlepiej oddaje sytuacja z końca 2005 r. W krakowskim urzędzie miasta w ramach kampanii „Zjednoczeni przeciw AIDS" odbywały się zajęcia dla gimnazjalistów. Na parapetach w urzędzie zostały rozłożone wydane przez środowiska homoseksualne ulotki, w których uczniowie mogli sobie poczytać o „penetrowaniu odbytu dłonią przy założonej gumowej rękawicy".

masz pytanie, wyślij e-mail do autorów, a.grabek@rp.pl, b.marczuk@rp.pl

Prof. Bogdan Chazan, wybitny położnik i ginekolog, a także recenzent podręczników, opisuje nam przebieg jednego z seminariów organizowanych przez Ministerstwo Edukacji. Recenzenci opiniujący szkolne podręczniki mają obowiązek uczestniczyć w takich spotkaniach.

Inny z recenzentów ks. dr Józef Augustyn przekonuje, że zauważył naciski środowisk LGBT (lesbijki, geje, biseksualiści, osoby transpłciowe) na MEN już w 2010 r. Domagały się one skreślenia z listy jednego z podręczników do wychowania do życia w rodzinie.

Pozostało 84% artykułu
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Edukacja
MEN zmienia przepisy o frekwencji w szkole. Uczeń nie pojedzie na wakacje we wrześniu
Edukacja
Rusza nowy podcast "Rz" poświęcony edukacji
Edukacja
Marcin Smolik odwołany ze stanowiska szefa CKE
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: czy wyniki Szkoły w Chmurze na pewno są takie złe?