Dariusz Piontkowski: Podwójny rocznik to mniej więcej tyle ile 10 lat temu liczył pojedynczy

- Ten rocznik, który w tym roku aplikuje do szkoły średniej to jest łącznie ponad 720 tys. uczniów i to jest mniej więcej tyle, ile 10 lat temu liczył pojedynczy rocznik – zauważył minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski.

Aktualizacja: 18.07.2019 15:55 Publikacja: 18.07.2019 15:48

Dariusz Piontkowski: Podwójny rocznik to mniej więcej tyle ile 10 lat temu liczył pojedynczy

Foto: Fotorzepa/ Marta Bogacz

qm

Z sondażu dla Faktów TVN i TVN24 wynika, że 56 procent ankietowanych za problemy związane z rekrutacją do szkół ponadpodstawowych winą obarcza władze centralne.

- Nadal są szkoły, które mają wolne miejsca i do których można spokojnie zapisać uczniów - przekonywał tymczasem w Telewizji Trwam minister edukacji narodowej. - Trzeba jednak zaznaczyć, że teraz musimy kilka dni zaczekać, aby uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do poszczególnych szkół, przynieśli oryginały swoich świadectw, złożyli je w szkole i potwierdzili w ten sposób chęć nauki w danym liceum. Zawsze co roku jest tak, że część tych uczniów, mimo że dostało się do wybranej szkoły, ostatecznie wybiera na przykład inne miasto albo inny typ szkoły, nie prowadzony przez samorząd. Wtedy jakaś liczba miejsc dodatkowo się zwalnia - tłumaczył Dariusz Piontkowski.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?