Reklama

Edukacja niskiej jakości

Umiejętności matematyczne, komputerowe - z ich przekazywaniem w polskiej szkole jest najgorzej.

Aktualizacja: 14.04.2015 07:21 Publikacja: 13.04.2015 20:43

Bierni uczniowie, mało pracy w grupach – to smutna rzeczywistość nie tylko w podstawówkach

Bierni uczniowie, mało pracy w grupach – to smutna rzeczywistość nie tylko w podstawówkach

Foto: Fotorzepa/Michał Walczak

Nauczyciele nie powinni się ograniczać do przekazywania wiedzy. Podstawa programowa każe im podczas lekcji kształtować w uczniach wiele umiejętności: rozumienia tekstów, wykorzystywania matematyki w życiu codziennym, pracy zespołowej czy też posługiwania się nowoczesnymi technologiami.

To ostatnie jest piętą achillesową polskiej szkoły. Z analizy, Andrzeja Janczy, która znalazła się w raporcie „Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2013–2014", wynika, że jedynie 44 proc. nauczycieli z podstawówek regularnie pomaga uczniom odnajdywać się w świecie nowych technologii. W gimnazjach ten odsetek wynosi 47 proc., a w liceach ogólnokształcących 49 proc.

Niewiele lepiej wygląda sytuacja z kształtowaniem umiejętności matematycznych – regularnie robi to 60 proc. nauczycieli w podstawówkach, 52 proc. w gimnazjach i równo połowa w liceach.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja
Czy obowiązkowe prace domowe wrócą do szkół? Barbara Nowacka określiła datę tej decyzji
Edukacja
Podróż w stronę rozwoju. WSKZ inspiruje do nauki
Materiał Promocyjny
Jak urządzić pokój ucznia? Podziel go na strefy!
Materiał Promocyjny
Kiedy najlepiej zacząć uczyć dziecko angielskiego: 3-5 lat czy później?
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Reklama
Reklama