Prace nad budową pojazdu trwają od roku i powinny zostać zakończone w drugiej połowie lipca. - Potem bowiem weźmiemy udział w zawodach - mówi nam Piotr Wonsewicz, student III roku Inżynierii Materiałowej PW, który uczestniczy w budowie bolidu.
Studenci z zespołu WUT Racing przygotowują pojazd do startu w zawodach studenckich bolidów w sierpniu na Węgrzech i we wrześniu we Włoszech. Kilkadziesiąt samochodów z całej Europy będzie się ścigało na torze, oceniane będą też zastosowane rozwiązania techniczne i prezentacja bolidu.
Przy budowie pojazdu pracuje 34 studentów Politechniki Warszawskiej skupionych w kole naukowym WUT Racing. Młodzi naukowcy wykorzystują nowe, często autorskie rozwiązania aerodynamiczne w konstrukcji nadwozia. W bolidzie znajdzie się również sterownik silnika (ECU) zaprojektowany i wykonany w całości przez studentów. Nowością technologiczną jest wykorzystanie do wykonania półosi napędowych i piast bolidu (elementów koła) stali nanokrystalicznej, stworzonej we współpracy z Wydziałem Inżynierii Materiałowej PW.
Jak opisuje Szymon Marciniak, członek zespołu "struktura stali przypomina materiał kompozytowy, ponieważ składa się z naprzemiennie ułożonych warstw twardego i wytrzymałego ferrytu oraz zapewniającego plastyczność i odporność na pękanie austenitu".
Po zakończeniu budowy studenci przeprowadzą testy. Sprawdzają, jak wymyślone przez nich rozwiązania sprawdzają się w praktyce. Przeprowadzą m.in. testy aerodynamiczne pojazdu podczas jazdy po torze oraz pomiary temperatur opon z wykorzystaniem kamer termowizyjnych, takich jakie są wykorzystywane w Formule 1.