Sondaż: Kto ma rację w sporze między rządem a nauczycielami

Kto ma rację w sporze pomiędzy rządem a domagającymi się podwyżek nauczycielami? Odpowiedź w sondażu SW Research dla serwisu rp.pl.

Aktualizacja: 22.03.2019 05:05 Publikacja: 21.03.2019 13:00

Sondaż: Kto ma rację w sporze między rządem a nauczycielami

Foto: Fotorzepa/ Roman Bosiacki

Pieniędzy na podwyżkę dla nauczycieli w wysokości 1000 zł nie ma w budżecie - zadeklarował we wtorek szef KPRM Michał Dworczyk.

A nauczyciele mogą jeszcze stracić na tygodniowym strajku. Szkoły informują, jakie kwoty będą odejmowane od pensji, a samorządy się zastanawiają, jak je zrekompensować.

Połowa respondentów uważa, że w sporze pomiędzy rządem a domagającymi się podwyżek nauczycielami to nauczyciele mają rację. Argumentacja rządu okazała się przekonująca dla niemal co czwartego badanego (24 proc.), a podobny odsetek ankietowanych nie ma zdania w tej kwestii (26 proc.).

- Częściej po stronie nauczycieli stoją osoby powyżej 50 lat (55 proc.) oraz badani o wykształceniu podstawowym/ gimnazjalnym (55 proc.). Tego zdania są też częściej osoby o dochodzie netto 2001-3000 zł (56 proc.) oraz badani z miast powyżej 500 tys. mieszkańców (59 proc.) - zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research.

Większość referendów strajkowych odbędzie się w tym tygodniu – podaje Związek Nauczycielstwa Polskiego.

Zdecydowana większość ankietowanych przez pracownię SW Research w sondażu przeprowadzonym dla serwisu rp.pl na początku marca uznało, że nauczyciele nie powinni strajkować w czasie egzaminów ośmioklasistów i matur.

Nauczyciele mogą odmówić klasyfikacji 4,5 mln uczniów do następnej klasy – zasugerował szef ZNP Sławomir Broniarz. To odpowiedź na projekt rozporządzenia MEN o łamistrajkach.

Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?