Część uczniów powtórzy rok. Broniarz: Nauczyciele nie skrzywdzili

W związku z trwającym protestem nauczycieli, część uczniów nie mogła poprawić ocen, przez co nie została dopuszczona do matury. Zdaniem prezesa ZNP Sławomira Broniarza, nie można za to winić nauczycieli.

Aktualizacja: 02.05.2019 09:36 Publikacja: 02.05.2019 09:15

Część uczniów powtórzy rok. Broniarz: Nauczyciele nie skrzywdzili

Foto: Fotorzepa/ Andrzej Bogacz

Nauczyciele protestowali przez 18 dni. Po serii nieudanych rozmów ze stroną rządową, podczas których nauczyciele domagali się 30-proc. podwyżki, w obliczu wprowadzenia kontrowersyjnego prawa dającego prawo klasyfikacji maturzystów przez dyrektorów szkół albo władze samorządowe, zdecydowali o zawieszeniu strajku do września.

Jednocześnie nauczyciele mają dalej strajkować, ale w innej formie. Praca "tyle ile, zobowiązują do tego przepisy i tylko w oparciu o to, co znajduje się w miejscu pracy i co zapewnia pracodawca" - tak radzi nauczycielom Związek Nauczycielstwa Polskiego.- To forma protestu, nie strajku. Ograniczamy nasze zaangażowanie do tych czynności, do których jesteśmy zobligowani przepisami prawa oświatowego. Nauczyciel nie będzie wykonywał zadań dodatkowych - mówi Sławomir Broniarz w rozmowie z portalem Interia.pl.

Czytaj także: Sondaż: Rząd wygrał w szkołach, ale czy to koniec strajków?

Klasyfikacje do matur zostały przeprowadzone we wszystkich szkołach ponadgimnazjalnych, ale część uczniów nie zdołała na czas poprawić ocen, by być dopuszczonym do egzaminów. 

Prezes ZNP Sławomir Broniarz powiedział, że nie ma informacji, ilu uczniów dotknął ten problem. Takiej informacji nie mają także kuratoria oświaty. 

- Nauczyciele nie zrobili dzieciom krzywdy. Jeżeli komuś groziła "jedynka", to jego ocena końcowa uwzględniała zaangażowanie w ciągu trzech lat nauki - mówi.

Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Skibidi, sigma - czyli w jaki sposób młodzi tworzą swój język?