Reklama
Rozwiń
Reklama

MEN ma problem z logiką i legislacją

Trybunał Konstytucyjny nakazał poprawić ustawę o systemie oświaty, bo uznał, że jest niezgodna z konstytucją. Zdaniem prawników jej nowelizacja także, bo jest źle napisana.

Aktualizacja: 31.12.2014 08:38 Publikacja: 31.12.2014 01:00

MEN ma problem z logiką i legislacją

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Sprawa dotyczy orzeczenia TK z września 2013 r., który uznał, że kwestie dotyczące systemu oceniania i egzaminowania uczniów powinny być regulowane ustawą, a nie rozporządzeniem. Na zmianę prawa dał 18 miesięcy – obowiązujące traci moc 9 kwietnia 2015 r.

Co zrobiło Ministerstwo Edukacji? Wykreśliło z ustawy zakwestionowany przez TK artykuł i w jego miejsce wstawiło treść rozporządzenia, które w kwietniu przestanie obowiązywać. Ale przy okazji nowelizacji resort edukacji postawił zmienić inne przepisy, przez co ustawa rozrosła się tak, że stała się niezrozumiała dla prawników.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Edukacja
Historia tak, pierniki nie – sprawdziliśmy, które wycieczki wyeliminowały tzw. godziny basiowe
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Czy chłopcy mają w szkole trudniej?
Edukacja
Powrót prac domowych w szkołach jest praktycznie pewny. Decyzja już w październiku
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Edukacja
Czy obowiązkowe prace domowe wrócą do szkół? Barbara Nowacka określiła datę tej decyzji
Reklama
Reklama