MEN ma problem z logiką i legislacją

Trybunał Konstytucyjny nakazał poprawić ustawę o systemie oświaty, bo uznał, że jest niezgodna z konstytucją. Zdaniem prawników jej nowelizacja także, bo jest źle napisana.

Aktualizacja: 31.12.2014 08:38 Publikacja: 31.12.2014 01:00

MEN ma problem z logiką i legislacją

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Sprawa dotyczy orzeczenia TK z września 2013 r., który uznał, że kwestie dotyczące systemu oceniania i egzaminowania uczniów powinny być regulowane ustawą, a nie rozporządzeniem. Na zmianę prawa dał 18 miesięcy – obowiązujące traci moc 9 kwietnia 2015 r.

Co zrobiło Ministerstwo Edukacji? Wykreśliło z ustawy zakwestionowany przez TK artykuł i w jego miejsce wstawiło treść rozporządzenia, które w kwietniu przestanie obowiązywać. Ale przy okazji nowelizacji resort edukacji postawił zmienić inne przepisy, przez co ustawa rozrosła się tak, że stała się niezrozumiała dla prawników.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Edukacja
Nauczyciele dostaną podwyżki przed wyborami. Czy to celowe działanie MEN?
Materiał Promocyjny
5 różnic między studiami dwustopniowymi a jednolitymi, o których warto wiedzieć
Edukacja
Minister edukacji Estonii: musimy uczyć odróżniania prawdy od dezinformacji
Edukacja
Quo vadis, Edukacjo?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama