12-13 maja
Kandydaci do liceów, techników i szkół zasadniczych zawodowych chodzący do warszawskich gimnazjów odbierają u siebie w szkole loginy do swoich kont założonych na stronie internetowej warszawa.edu.com.pl. Od 16 maja sprawdzają poprawność danych wpisanych na stronę przez gimnazja.
Od 16 maja do 24 maja do godz. 13
Kandydaci do warszawskich szkół, którzy chodzą do gimnazjów poza stolicą sami zakładają swoje konto w systemie. Następnie w systemie wszyscy wybierają szkoły oraz układają listę klas w kolejności od najbardziej do najmniej preferowanej. Maksymalnie mogą wybrać trzy szkoły. Za to w ramach tych placówek nieograniczoną liczbę klas. Kandydaci drukuje podanie do szkoły ze strony internetowej. Podpisane przez siebie i rodziców (prawnych opiekunów) podanie oraz potwierdzone we właściwych szkołach kopie zaświadczeń i dokumentów (dotyczą tylko kandydatów do szkół zawodowych, sportowych lub integracyjnych) zanoszą do szkoły pierwszego wyboru.
16 czerwca do 21 czerwca do godz. 13
Kandydat może zmieniać decyzję dotyczącą wyboru klas i szkół. Żeby wprowadzić zmianę swojej decyzji musi: z jednym z rodziców pójść do szkoły pierwszego wyboru, anulować złożone tam podanie i odebrać załączniki; upewnić się, czy szkoła wprowadziła do systemu informację o anulowaniu podania; wprowadzić do systemu nowe informacje; wydrukować i podpisać wraz z rodzicami (prawnymi opiekunami) nowe podanie; złożyć nowe podanie wraz z załącznikami do szkoły, która teraz jest szkołą pierwszego wyboru.
Do 21 czerwca
Kandydat z warszawskiej szkoły sprawdza w systemie poprawność wprowadzenia przez gimnazjum ocen ze świadectwa, egzaminu gimnazjalnego oraz informacji o osiągnięciach. W przypadku stwierdzenia błędu trzeba poprosić w sekretariacie gimnazjum o wprowadzenie korekty.
Do 27 czerwca do godz. 12
Kandydaci spoza Warszawy wprowadzają do systemu swoje oceny, wyniki egzaminu oraz informacje o osiągnięciach odnotowanych w konkursach.
Od 22 czerwca od godz. 11 do 27 czerwca do godz. 14
Kandydaci składają kopie świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego do szkoły pierwszego wyboru. Kandydat musi złożyć tyle kopii tych dokumentów, ile szkół wybrał (jedną, dwie lub trzy).
Od 1 lipca godz. 14 do 5 lipca godz. 14
Sprawdzają w internecie lub na listach wywieszonych w szkołach, gdzie zostali przydzieleni, następnie zanoszą oryginał świadectwa, zaświadczenie o wynikach egzaminu oraz inne dokumenty (np. dyplomy z konkursów przedmiotowych) do szkoły do której został zakwalifikowany. Jeśli oryginał świadectwa nie zostanie złożony w terminie, kandydat nie będzie umieszczony na liście przyjętych. Zostanie skreślony z listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia. Będzie mógł ubiegać się o przyjęcie w ramach rekrutacji pod koniec sierpnia.
5 lipca godz. 16
Szkoły wywieszają listy przyjętych. Kandydat może sprawdzić ją w internecie. Ci, którzy nie zdołali zakwalifikować się do żadnej klasy sprawdzają w internecie listę wolnych miejsc.
Od 6 lipca do 7 lipca do godz. 12
Kandydat, który nie zdołał zakwalifikować się do żadnej szkoły składa kopie dokumentów do placówek, która mają wolne miejsca i prowadzą rekrutację uzupełniającą.
Od 7 lipca od godz. 14 do 11 lipca do godz. 14
Kandydaci, którzy brali udział w rekrutacji uzupełniającej sprawdzają na listach wywieszonych w szkole, czy zostali przyjęci. Ci którym się to powiodło składają oryginały dokumentów w szkole, do której zostali przyjęci.
11 lipca godz. 15
Szkoły wywieszają listy przyjętych do pierwszej klasy.