Polskie nastolatki dostrzegają, zgodne z tendencjami rynku pracy, korzyści płynące ze zgłębiania w szkole przedmiotów ścisłych, wciąż jednak największy odsetek chce studiować kierunki humanistyczno-społeczne.
Takie są wynik badań, które w polskich liceach przeprowadził Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy Bayer. Chciała się ona dowiedzieć, jaki jest stosunek polskich nastolatków do nauk ścisłych.
– Młodzi ludzie dostrzegają, że w nich tkwi potencjał dla ich przyszłych wyborów zawodowych. Przyznają, że uczą się tych przedmiotów, by realizować plany zawodowe – mówi dr Izabella Anuszewska z Millward Brown SMG/KRC, która zapytała ponad 500 licealistów z pierwszych klas m.in. o to, jakie przedmioty ścisłe lubią i dlaczego.
Prym wśród tych zajęć, które młodzież uważa za przydatne w życiu zawodowym, wiedzie matematyka (od dwóch lat obowiązkowa na maturze). – Młodzi ludzie dostrzegają, że uczy logicznego myślenia, czyli dostarcza potrzebnych w życiu kompetencji – dodaje dr Anuszewska.
Większość badanych licealistów uważa, że to właśnie znajomość matematyki pozwala m.in. łatwo zmienić branżę, w jakiej się pracuje, oraz znaleźć dobrze płatną pracę. Z kolei wysokość przyszłych zarobków młodzież ceni bardziej niż możliwość robienia w pracy kariery czy rozwijania się intelektualnie.