Reklama

Segregacja niepełnosprawnych uczniów

Nowe rozporządzenie MEN dotyczące pracy poradni psychologicznych może, zdaniem ekspertów, doprowadzić do wykluczenia społecznego części uczniów.

Aktualizacja: 04.02.2015 12:40 Publikacja: 03.02.2015 20:10

Segregacja niepełnosprawnych uczniów

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Według Ministerstwa Edukacji nowe przepisy dotyczące orzeczeń dla niepełnosprawnych uczniów mają poprawić proces ich wydawania oraz dostosować pracę poradni psychologiczno-pedagogicznych do potrzeb dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Nowelizacja zbiera jednak fatalne opinie. Krytykują ją kuratoria, przedstawiciele samorządu, organizacje zrzeszające psychologów i nauczycielskie związki. Twierdzą, że proponowane przepisy nie tylko nie poprawią sytuacji przeszło 100 tys. niepełnosprawnych uczniów, ale ją pogorszą.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja
Czy obowiązkowe prace domowe wrócą do szkół? Barbara Nowacka określiła datę tej decyzji
Edukacja
Podróż w stronę rozwoju. WSKZ inspiruje do nauki
Materiał Promocyjny
Jak urządzić pokój ucznia? Podziel go na strefy!
Materiał Promocyjny
Kiedy najlepiej zacząć uczyć dziecko angielskiego: 3-5 lat czy później?
Edukacja
Próba przekupstwa i erotyczne SMS-y. Afera wokół rektora Mirosława Minkiny
Reklama
Reklama