Reklama

Segregacja niepełnosprawnych uczniów

Nowe rozporządzenie MEN dotyczące pracy poradni psychologicznych może, zdaniem ekspertów, doprowadzić do wykluczenia społecznego części uczniów.

Aktualizacja: 04.02.2015 12:40 Publikacja: 03.02.2015 20:10

Segregacja niepełnosprawnych uczniów

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Według Ministerstwa Edukacji nowe przepisy dotyczące orzeczeń dla niepełnosprawnych uczniów mają poprawić proces ich wydawania oraz dostosować pracę poradni psychologiczno-pedagogicznych do potrzeb dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Nowelizacja zbiera jednak fatalne opinie. Krytykują ją kuratoria, przedstawiciele samorządu, organizacje zrzeszające psychologów i nauczycielskie związki. Twierdzą, że proponowane przepisy nie tylko nie poprawią sytuacji przeszło 100 tys. niepełnosprawnych uczniów, ale ją pogorszą.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Czy chłopcy mają w szkole trudniej?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Edukacja
Powrót prac domowych w szkołach jest praktycznie pewny. Decyzja już w październiku
Edukacja
Czy obowiązkowe prace domowe wrócą do szkół? Barbara Nowacka określiła datę tej decyzji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Materiał Partnera
Podróż w stronę rozwoju. WSKZ inspiruje do nauki
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama