Firma Randstad zapytała Polaków, czy organizacja, w której są zatrudnieni, dba o ich rozwój. Odpowiedzi okazały się zaskakujące i niestety raczej rozczarowujące. Nieco ponad połowa pracowników jest zadowolona z oferty pracodawcy w stopniu dużym lub średnim, co czwarty pytany uważa, że w małym stopniu, a aż 17 proc. ocenia, że firma nie dba o ich rozwój w ogóle.
Ważny rozwój
Jeszcze gorzej wygląda sytuacja pod względem rozpoznawania potrzeb pracowników przez przedsiębiorstwa. Okazuje się, że aż 46 proc. respondentów nigdy nie zostało o to zapytane, a kolejne 12 proc. – tylko raz w czasie całego okresu zatrudnienia. – To niepokojące wyniki, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że lepsze perspektywy rozwoju są jedną z głównych przyczyn, na równi z kwestią wynagrodzeń, zmiany miejsca zatrudnienia – zauważają eksperci Randstad.
– Pracownicy mówią wprost i potwierdzają to różne badania: nie będzie rozwoju, nie będzie szkoleń, to odejdziemy – komentuje Rafał Glogier-Osiński, ekspert rynku pracy, szef firmy LMC Polska. – Dlatego dziś tak ważne jest, by dbać o poczucie, że obecni i przyszli pracownicy są zaopiekowani pod tym względem – zaznacza.
O tym, jak ważna dla pracowników jest oferta firmy dotycząca podnoszenia kompetencji, świadczą też wyniki projektu „Najbardziej pożądany pracodawca” prowadzonego przez Antal i Kodilla.com.