Reklama

Możemy podkreślić wagę „ojczystego panteonu”

Publikacja: 07.02.2009 02:00

[b]Rz: Czy spotkanie sygnatariuszy listu i ekspertów MEN zakończyło się porozumieniem? [/b]

prof. Zbigniew Marciniak, wiceminister edukacji narodowej: W podsumowaniu obie strony stwierdziły, że było to spotkanie ludzi głęboko przejętych jakością kształcenia. Dla mnie dyskusja była owocna, ponieważ ze strony sygnatariuszy listu, głównie prof. Andrzeja Nowaka z Krakowa, padały bardzo konkretne propozycje. Dotyczyły tego, co można zrobić, by dać większe poczucie bezpieczeństwa, że nauczanie historii w szkołach jest właściwe, tym osobom, które mają bardziej konserwatywne spojrzenie na to, jak się powinno uczyć tego przedmiotu. Spotkanie zakończyło się uzgodnieniem, że będziemy się zastanawiać nad uwzględnieniem niektórych propozycji sygnatariuszy listu.

[b]Jakich?[/b]

Dyskutowaliśmy głównie o historii w szkołach ponadgimnazjalnych. Myślę, że możemy w liceach w bloku zagadnień do wyboru podkreślić wagę tematu „Ojczysty panteon i ojczyste spory”, w którym są poruszane m.in. problemy walki powstańczej.

[b]Będzie to temat obowiązkowy dla wszystkich?[/b]

Reklama
Reklama

Taka była sugestia historyków.

[b]Zgadza się pan z nią?[/b]

Merytorycznie tak, bo nie wyobrażam sobie, by jakiś nauczyciel pominął ten temat.

[b]To znaczy, że zmieni się podstawa programowa historii i ten temat będzie obowiązkowy?[/b]

Wydamy komentarz do podstawy ze wskazówkami metodycznymi dla nauczycieli i zapiszemy w nim, by wybierali ten temat. Podstawa wchodzi do liceów dopiero za 3,5 roku. Modyfikacja rozporządzenia nie jest wykluczona, ale pośpiechu nie ma.

[b]Rz: Czy spotkanie sygnatariuszy listu i ekspertów MEN zakończyło się porozumieniem? [/b]

prof. Zbigniew Marciniak, wiceminister edukacji narodowej: W podsumowaniu obie strony stwierdziły, że było to spotkanie ludzi głęboko przejętych jakością kształcenia. Dla mnie dyskusja była owocna, ponieważ ze strony sygnatariuszy listu, głównie prof. Andrzeja Nowaka z Krakowa, padały bardzo konkretne propozycje. Dotyczyły tego, co można zrobić, by dać większe poczucie bezpieczeństwa, że nauczanie historii w szkołach jest właściwe, tym osobom, które mają bardziej konserwatywne spojrzenie na to, jak się powinno uczyć tego przedmiotu. Spotkanie zakończyło się uzgodnieniem, że będziemy się zastanawiać nad uwzględnieniem niektórych propozycji sygnatariuszy listu.

Reklama
Edukacja
Historia tak, pierniki nie – sprawdziliśmy, które wycieczki wyeliminowały tzw. godziny basiowe
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Edukacja
Podcast „Szkoła na nowo”: Czy chłopcy mają w szkole trudniej?
Edukacja
Powrót prac domowych w szkołach jest praktycznie pewny. Decyzja już w październiku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Edukacja
Czy obowiązkowe prace domowe wrócą do szkół? Barbara Nowacka określiła datę tej decyzji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama