Reklama

Facetka_z_poradni: jak się uczyć, żeby się nauczyć

Umiejętność uczenia się jest jedną z kluczowych umiejętności, która warunkuje powodzenie w szkole. Dlatego warto zastanowić się dzisiaj, dlaczego tak ignorujemy ją nadal w szkole, mimo, że to na niej opiera się cały proces.

Publikacja: 29.11.2022 09:26

Obecność na lekcji nie oznacza, że dziecko automatycznie nauczy się przedmiotu

Obecność na lekcji nie oznacza, że dziecko automatycznie nauczy się przedmiotu

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Gdy Twoje dziecko wyprowadza się z domu odkrywacie, że sama jego obecność np. w waszej kuchni i spożywanie wspólnie posiłków nie sprawiło, że nauczyło się gotować i przygotowywać potrawy wg Twoich przepisów.

Tak, dzisiaj może znaleźć różne przepisy w zasobach Internetu, jednak bardzo często chwyta za telefon i dzwoni zapytać ciebie, jak daną potrawę przygotować. To dlatego, że oprócz przepisów ważne jest po prostu wspólne gotowanie, obserwowanie, rozmowa, dzielenie się doświadczeniem i doświadczanie. Ważny jest proces, jego analiza, synteza i ewaluacja. Wszystko to opisał Benjamin Bloom w swojej taksonomii celów nauczania.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Metody nauczania
Sztuczna inteligencja zastąpi nauczycieli? Innowacja w brytyjskiej szkole
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Metody nauczania
Sport i chór nauczą grać w zespole
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama