Aktualizacja: 25.09.2025 20:58 Publikacja: 23.09.2025 05:20
Czy każdy zatrudniony w samorządzie jest pracownikiem samorządowym?
Foto: Adobe Stock
SPIS TREŚCI
Nazwanie kogoś pracownikiem samorządowym, słusznie nasuwa skojarzenie z samorządem terytorialnym, a więc obok administracji państwowej, sferą związaną z szeroko rozumianym wykonywaniem zadań o charakterze publicznym, zarówno tych władczych, jak i zmierzających do zaspokojenia potrzeb społecznych. Konstytucyjną zasadą jest uczestniczenie samorządu terytorialnego w sprawowaniu władzy publicznej (art. 16 Konstytucji RP). Samorząd terytorialny, na każdym szczeblu, musi więc dysponować zasobem pracy, niezbędnej do wykonywania powierzonych zadań. Obejmuje on niezwykle zróżnicowaną grupę zawodową, zatrudnioną w podmiotach o różnorodnej strukturze organizacyjnej i prawnej, której status prawny został uregulowany w niejednolity sposób.
Innowacje kojarzą się zazwyczaj z technologiami. Ale są także wykorzystywane do zarządzania w administracji publ...
W upowszechnianiu innowacji administracja publiczna pełni podwójną funkcję – zarówno inicjatora, jak i katalizat...
Nie każda sprzedaż realizowana przez gminę podlega opodatkowaniu VAT. Niejednokrotnie gmina ma jednak dylemat, c...
Zawiadomienie rodziców uczniów o zamiarze likwidacji (przekształcenia) szkoły lub przedszkola może mieć dowolną...
Pracodawca, który nie obliczył i nie pobrał wpłat do PPK w terminie wypłaty wynagrodzenia, nie może później nali...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas